Blog

Jak zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie online?

Według analizy Digital Commerce 360 najlepsze rynki internetowe na świecie w 2019 roku sprzedały sprzedały produkty warte ponad 2 biliony dolarów, co stanowi 57% globalnej sprzedaży internetowej.

Tak szybki i bardzo dobrze rokujący wzrost sprzedaży sprawia, że właściciele małych firm zadają sobie jedno pytanie: czy zacząć sprzedawać produkty przez internet czy też nie?

Obecnie istnieją setki witryn e-commerce, z które prowadzą biznes online. Niektóre koncentrują się na określonych niszach produktów, takich jak gry wideo i nowe technologie. Inne sprzedają wszystko, od odzieży po książki, meble, żywność i nie tylko.

Chociaż sprzedaż online za pośrednictwem witryny ecommerce oraz platform handlowych ma swoje ogromne zalety, prowizje i opłaty transakcyjne mogą zniechęcić sprzedawców do rejestracji i rozpoczęcia biznesu w kanele online.

W tym artykule postaramy się przedstawić główne korzyści płynące z założenia własnego sklepu internetowego, a także rozszerzenia sprzedaży asortymentu o marketplace’sy.

Budowa własnego sklepu

Uruchomienie sklepu internetowego może wydawać się trudnym zadaniem, natomiast jeśli witryna zostanie dobrze przygotowana od podstaw, profity z jej założenia mogą być satysfakcjonujące i niezwykle opłacalne. To co może na samym początku sprawić największą trudność (jeśli nie posiadasz bazy klientów), to poinformowanie klientów, że Twój sklep internetowy został otwarty i czeka na nowych klientów.

Jeśli posiadasz już sklep stacjonarny, rozpoczęcie sprzedaży online będzie dla Ciebie dodatkową okazją, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. W łatwy i szybki sposób możesz także poinformować swoich klientów, o nowo otwartej witrynie, przekazując informacje w postaci ulotek lub publikując tą informację w mediach społecznościowych.

Główną zaletą posiadania sklepu internetowego jest jego mobilność, zarówno w prowadzeniu jak i w zarządzaniu. Wszystko zależy od Ciebie. Jeśli posiadasz wiedzę i umiejętności możesz sam stworzyć swoją witrynę, od pierwszego kliknięcia. Jeśli ich nie posiadasz lub dysponujesz małą ilością czasu, możesz skorzystać z wielu wszechstronnych rozwiązań, które są przygotowane w taki sposób, abyś mógł zacząć nawet w ciągu 1 dnia.

Platforma SKY-SHOP

Jedną z platform, którą chcielibyśmy zarekomendować jest SKY-SHOP. To najłatwiejszy i najbardziej polecany przez przedsiębiorców sposób, na stworzenie własnego sklepu online. Narzędzia do tworzenia witryn e-commerce, które tam znajdziesz  ułatwią rozpoczęcie pracy bez posiadania umiejętności technicznych i dużego budżetu.

SKY-SHOP obsługuje ponad 35 000 firm i jest znany z przystępnych cen, szybkiej i kompetentnej obsługi klienta, profesjonalnych projektów i przydatnych narzędzi marketingowych.

Jeśli chcesz zbudować swój sklep na platformie SKY-SHOP, możesz wybierać spośród kilku dostępnych wariantów i pakietów cenowych, gotowych szablonów graficznych, z wbudowanymi funkcjami, które pomogą Ci w jednej chwili wystartować na rynku e-commerce.

Za niewielką miesięczną opłatą otrzymasz:

  • własną stronę internetową,
  • integracje:
    – Allegro
    – eBay
    – hurtownie
    – hurtownie dropshipping
    – porównywarki cen i portale aukcyjne
    – firmy kurierskie oraz brokerskie
    – płatności online i systemy ratalne
    – sklep na Facebook
    – certyfikat SSL
    – księgowość
    – moduł B2B
    – blog
    – i wiele wiele innych niesamowitych rozwiązań przyjaznych dla początkujących narzędzi marketingowych.

Możesz sprzedawać produkty w swojej witrynie, na wielu rynkach, dostępnych dla każdego klienta, który posiada dostęp do internetu. Dzięki temu masz szansę na stworzenie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, które prowadzą do zwiększenia zadowolenia klientów, a także do wzrostu sprzedaży.

Zapoznaj się koniecznie z wszystkimi funkcjami, które oferuje SKY-SHOP. Wypróbuj nieskończoną ilość możliwości, w ciągu bezpłatnych 14 dni – okresu próbnego.

Najlepsze witryny sprzedaży online w Polsce

Jeśli jesteś już szczęśliwym posiadaczem sklepu internetowego warto rozglądnąć się za nowymi możliwościami. W obecnej chwili sprzedaż produktów tylko w jednym kanale (jak witryna internetowa) może nie wystarczać. Cały czas musisz rozbudowywać nie tylko swoją ofertę, ale także już od samego początku szukaj innych platform sprzedażowych, gdzie będziesz mógł sprzedawać swój asortyment. Dlatego zawsze warto mieć otwartą głowę. Nie zamykaj się na coraz to nowe technologie, które pomagają dotrzeć do prawie każdego klienta. Rynek handlu internetowego zmienia się z dnia na dzień, dlatego musisz podążać wraz z nim.

Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych w Polsce stron internetowych, na których warto zacząć swoją działalność handlową. Każda z nich oferuje inne warunki handlowe, inne opłaty i abonamenty. Zapoznaj się z nimi. Policz dokładnie ile zarobisz po odjęciu wszystkich opłat. Najważniejsze, abyś sprzedawał więcej, zwiększając tym samym swoje dochody.

Najpopularniejsze z nich to:

  1. Allegro
  2. Empik
  3. Ceneo
  4. Skąpiec
  5. Nokaut

Lokalne witryny sprzedaży online

Zadbaj o sprzedaż swoich produktów również dla lokalnej społeczności. Skieruj swoją ofertę do klientów, którzy mieszkają w okolicy, gdzie mieści się Twój biznes. W ten sposób łatwiej Ci będzie nie tylko znaleźć osoby, które szukają tego co sprzedajesz, ale sama dostawa produktów przebiegnie sprawniej i szybciej. Jeśli prowadzisz, sklep stacjonarny możesz zaoferować bezpłatny odbiór osobisty zakupów przez klientów.

Gdzie warto opublikować swoją ofertę?

  1. Allegro Lokalnie
  2. OLX
  3. Facebook Marketplace
  4. Gratka
  5. Oferteo
  6. Gumtree

Najlepsze globalne witryny sprzedaży online

Jeśli chciałbyś promować swoją ofertę również na rynkach globalnych, poniżej przedstawiamy listę platform sprzedażowych, które mogą zapewnić wzrost dochodów Twojego biznesu.

Pamiętaj aby najpierw przyjrzeć się specyficznym mechanizmom, które kierują tymi platformami. Zwróć uwagę w jakim kraju działa dana platforma. Oprócz opłat dla operatora platformy, które trzeba uiścić, ważne są także podatki, cło i inne, które mogą obciążyć Ciebie lub Twojego klienta.

Nie oznacza to, że nie jest to dla Ciebie szansa. Przed wejściem na zagraniczny rynek zapytaj o doświadczenia innych sprzedawców, którzy z moją udzielić Ci kilku wskazówek. Z pomocą przyjdzie Facebook, gdzie możesz połączyć się daną grupą tematyczną.

  1. Amazon
  2. eBay
  3. Etsy
  4. AliExpress
  5. Taobao
  6. OTTO
  7. Rakuten
  8. Mercado Libre
  9. Flipkart
  10. MyDeal

 

Amazon

Ponieważ globalna sprzedaż e-commerce stale rośnie, nie jest zaskoczeniem, że Amazon znajduje się na pierwszej liście rynków internetowych. Jako czołowa firma e-commerce na świecie, dane fiskalne Amazon pokazują, że w trzecim kwartale 2020 r. Firma Amazon osiągnęła przychody w wysokości 96,1 mld USD, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z rokiem poprzednim. Podaje się, że Amazon sprzedaje ponad 400 produktów na minutę, zapewniając sprzedawcom aktywną, wbudowaną grupę odbiorców, którym mogą sprzedawać.

W jaki sposób Amazon stał się najlepszą witryną sprzedaży online? Ludzie zaczęli ufać Amazon i rzeczom, które kupują na jego rynku. Amazon jest znany ze sprawdzania sprzedawców i usuwania fałszywych produktów. Dostarcza również przedmioty w ciągu zaledwie jednego dnia (w niektórych obszarach) za pośrednictwem Amazon Prime. Ma świetne ceny i oferty, które ludzie uwielbiają, dlatego nadal robią tam zakupy online.

Koszt sprzedaży na Amazon zależy od Twojego planu, kategorii produktu, strategii realizacji i innych zmiennych. Co najmniej 39,99 USD miesięcznie za plan sprzedawcy Professional (plus dodatkowe opłaty z tytułu sprzedaży wymienione powyżej). Ten plan jest dobry, jeśli chcesz sprzedawać więcej niż 40 jednostek miesięcznie, reklamować swoje produkty, kwalifikować się do najwyższego miejsca na stronach ze szczegółami produktów i potrzebujesz zaawansowanych narzędzi sprzedaży, takich jak interfejsy API i raportowanie.

Ogólnie rzecz biorąc, Amazon to dobry rynek internetowy do sprzedaży, jeśli chcesz dotrzeć do szerokiej, globalnej publiczności.

eBay

Prawdopodobnie natknąłeś się na eBay raz lub dwa razy w ciągu dnia. To oryginalna witryna do sprzedaży online, działająca od 1995 roku. Według najnowszych statystyk serwisu eBay ma ponad 1,3 miliarda aukcji i 182 miliony użytkowników na całym świecie.

W serwisie eBay możesz sprzedawać wszystko, od przedmiotów codziennego użytku, takich jak buty i zegarki, po dziwne rzeczy (tak, to jest kategoria produktów), takie jak poduszki o zapachu popcornu, butelki powietrza i krzesła w stylu vintage z lat 70.

Jeśli planujesz sprzedawać w serwisie eBay, weź pod uwagę jego opłaty z tytułu sprzedaży. Pobiera bezzwrotną opłatę za aukcję za każdy produkt i kolejną opłatę za wystawienie, jeśli wystawisz te same przedmioty w dwóch różnych kategoriach. Pobiera również opłatę od wartości końcowej (zwykle od 10% do 12%), obliczoną jako procent całkowitej kwoty sprzedaży, w tym wszelkie opłaty za wysyłkę i obsługę.

Podobnie jak Amazon, eBay ma ogromną publiczność, której możesz szybko sprzedać i może stanowić dobry dodatkowy kanał sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego.

AliExpress

Założony w 2010 roku AliExpress jest transgranicznym rynkiem e-commerce Alibaba, z użytkownikami z ponad 230 krajów i prawie 20 milionami odwiedzających każdego dnia. Użytkownicy platformy mogą sprzedawać produkty indywidualnym osobom lub firmom, niezależnie od tego, czy produkują produkty, czy dodają model dropshipping AliExpress do swojego sklepu internetowego.

AliExpress pobiera od 5% do 8% prowizji za każdą transakcję, w zależności od kategorii produktu. W przeciwnym razie nie ma opłat ogólnych ani opłat manipulacyjnych do sprzedaży na platformie.

Taobao

Taobao rozpoczęła działalność jako witryna sprzedaży internetowej, taka jak eBay, w 2003 roku i według badań przeprowadzonych przez Digital Commerce 360 stała się największym rynkiem online na świecie.

We wrześniu 2020 r. Taobao odnotował ponad 70 milionów MAU i dokonał transakcji o wartości ponad 526 miliardów USD brutto w roku podatkowym 2020.

Jeśli chcesz sprzedawać produkty, których nie ma w Taobao lub AliExpress, zapoznaj się z pełną listą rynków internetowych w Chinach.

OTTO

Otto to druga pod względem wielkości witryna sprzedaży internetowej w Niemczech, która koncentruje się na produktach związanych z modą i stylem życia. Wyrosła z powojennej firmy zajmującej się sprzedażą wysyłkową, sprzedającej zaledwie 28 rodzajów butów, do marki zatrudniającej ponad 1000 pracowników i rocznych obrotach w wysokości 61 milionów dolarów do 1959 roku.

Obecnie ponad 90% produktów OTTO jest sprzedawanych online, w tym produkty markowe i towary od zewnętrznych sprzedawców detalicznych. Rynek ma prawie 9,4 miliona aktywnych klientów i ustępuje tylko Amazonowi w kraju.

Rakuten

Rakuten to ogromny rynek z siedzibą poza Japonią, który zapewnia handel elektroniczny, usługi bankowe, komunikacyjne i nie tylko. Chociaż jego konkurent PayPay Mall odnotowuje większy ruch miesięczny, niektóre źródła twierdzą, że Rakuten jest liderem na rynku pod względem sprzedaży. Podobnie jak w przypadku rynków takich jak Amazon, możesz sprzedawać w nieskończonych kategoriach produktów, w tym odzieży, książek, sportu, pudełek subskrypcyjnych i innych.

Do tej pory Rakuten ma ponad 50 000 sprzedawców i 115 milionów klientów na całym świecie. Firmy, które chcą sprzedawać na Rakuten, muszą być zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych lub Japonii, w przeciwnym razie będziesz musiał skorzystać z usług partnera serwisowego i złożyć wniosek za jego pośrednictwem.

Więcej informacji na temat japońskich witryn sprzedaży można znaleźć w artykule Sprzedaż w Japonii: krajobraz e-commerce w Japonii 2019.

Mercado Libre

Mercado Libre to najpopularniejszy rynek e-commerce w Ameryce Łacińskiej, obsługujący ponad 18 krajów, od Meksyku po Argentynę.

Według ostatniego raportu dla inwestorów Mercardo Libre, łączne przychody marki (między e-commerce i Fintech) przekroczyły 4,3 miliarda dolarów w trzecim kwartale 2020 roku. Zrobił również ponad 18,2 miliardów dolarów wolumenu sprzedaży brutto i sprzedał prawie 600 milionów sztuk w tym samym kwartale. Sprzedawcy na platformie mogą sprzedawać wiele rodzajów produktów z 20 głównych kategorii i 123 mniejszych kategorii.

Flipkart

Flipkart rozpoczął działalność jako księgarnia internetowa w 2007 roku i stał się największą witryną sprzedaży online w Indiach. Sprzedawcy detaliczni mogą sprzedawać wszystko na Flipkart, w tym wybory konsumenckie, modę, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły spożywcze i produkty związane ze stylem życia.

Wspierany przez Walmart Flipkart, bezpośredni konkurent Amazon, nadal zajmuje czołową pozycję w rynku e-commerce w Indiach. Według najnowszych wiadomości, w okresie od połowy października do połowy listopada 2020 r. Flipkart stanowił 66% całej wartości towarów brutto zarejestrowanych przez firmy e-commerce. Jeśli chcesz wejść na rynek indyjski, Flipkart to najlepsza witryna sprzedaży online dla Twojej firmy.

Jeśli planujesz sprzedawać produkty, których nie ma na Flipkart, przejrzyj 10 najlepszych witryn e-commerce w Indiach.

MyDeal

MyDeal to australijski rynek oferujący ponad milion produktów w 3500 kategoriach, odwiedzający ponad 5,4 miliona odwiedzających miesięcznie. Jest to wyłącznie platforma handlowa, co oznacza, że nie sprzedaje własnych produktów, tylko te pochodzące od sprzedawców zewnętrznych.

Chociaż możesz sprzedawać produkty w różnych kategoriach, platforma koncentruje się na meblach, sprzęcie AGD i innych dużych przedmiotach. MyDeal nie oferuje żadnych usług dostawy, więc sprzedawcy muszą koordynować własną wysyłkę lub korzystać z usług zewnętrznej firmy logistycznej.

Chcesz sprzedawać produkty, których nie ma na MyDeal? Przeczytaj o najlepszych australijskich rynkach, na których można sprzedawać.

Każdy właściciel firmy internetowej powinien przeglądać różne witryny sprzedaży online, niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep dropshipping, czy sprzedajesz produkty niestandardowe. Czasami mogą pomóc nowym firmom w rozpoczęciu działalności dzięki wbudowanej grupie aktywnych nabywców i możliwościom marketingowym.

Niezależnie od tego ważne jest, aby nie polegać wyłącznie na internetowych platformach handlowych. Będziesz chciał stworzyć własny sklep internetowy, aby zbudować swoją markę, nawiązać kontakt z kupującymi i zachować większe zyski. Dzięki cyfrowej bazie domowej przestaniesz wypłacać prowizje i opłaty za każdą internetową witrynę sprzedaży i rozwiniesz swoją firmę w dłuższej perspektywie.

Jak zacząć sprzedawać w dropshippingu? 7 przydatnych rad!

Wiele osób unika założenia sklepu internetowego, ponieważ nie wie jak zacząć sprzedawać w  dropshipping’u. Boi się także dużych kosztów związanych z zakupem asortymentu, który będzie w nim sprzedawać. Problem z magazynowaniem towaru, jego pakowaniem oraz wysyłką też budzi u wielu początkujących przedsiębiorców duże obawy.

A gdyby inna firma dysponowała, produktami, które chciałbyś sprzedawać i wszystkie koszty magazynowania oraz wysyłki asortymentu do klientów leżały by po jej stronie? Brzmi zachęcająco. Rozpoczęcie takiej działalności byłoby o wiele prostsze, a przede wszystkim tańsze. Swoją firmę mógłbyś prowadzić z dowolnego miejsca na świecie.

Brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe? Nie, jeśli wiesz, jak zacząć.

W tym wpisie postaram się nakreślić główne korzyści płynące z dropshippingu. Przedstawię Ci dwie istotne zasady dotyczące rozpoczęcia działalności w dropshipping.  Przekażę Ci kilka wskazówek – idealnych dla początkujących przedsiębiorców.

Główne korzyści płynące z dropshippingu.

Istnieje wiele powodów, dla których powinieneś rozważyć wybór tego modelu biznesowego, do prowadzenia swojego biznesu w sieci. Oto kilka z najbardziej interesujących:

  1. Nie potrzebujesz dużego kapitału, aby zacząć. Dropshipping sprawia, że rozpoczęcie sprzedaży online jest niezwykle łatwe i możesz wystartować od zaraz.
  2. Nie musisz dużo inwestować w asortyment, a mimo to możesz zaoferować swoim klientom tysiące produktów.
  3. Wygoda i wydajność. Pomyślne uruchomienie i rozwój firmy e-commerce wymaga dużo pracy, zwłaszcza jeśli masz ograniczone zasoby. Brak konieczności martwienia się o realizację zamówień, jest niezwykle wygodny. Daje Ci czas na skoncentrowanie się na planie marketingowym, obsłudze klienta i innych ważnych działaniach, które pomogą Ci zdobyć pierwszych i kolejnych klientów.
  4. Mobilność. Dzięki temu, że fizycznie nie musisz zarządzać przyjęciem produktów, ich umieszczeniem w magazynie a następnie wysyłką do klientów – możesz prowadzić swoją firmę wszędzie tam, gdzie masz dostęp do Internetu.

To sprawdzony model. Wiele sklepów internetowych, nawet najwięksi sprzedawcy detaliczni, tacy jak Zalando, korzysta z dropshippingu, aby oferować swoim klientom szerszy wybór produktów bez konieczności ich magazynowania.

Zasady dropshippingu, które musisz znać.

Jeśli nigdy nie prowadziłeś firmy w modelu dropshipping, informacje, które przedstawiam poniżej  być może pomogą Ci zaoszczędzić tygodnie straconego czasu i frustracji, wynikających z niepowodzeń. Wiele z tych wskazówek wynika z dwóch podstawowych zasad, dotyczących efektywnego działania firmy:

  1. Zaakceptuj, że wszystko lub prawie wszystko mogą potoczyć się nie tak jak zaplanowałeś. Wygoda jaką daje dropshipping ma swoją cenę. Pierwszą napotkaną trudnością, może być fakt, że na poczatku nikt nie zna i nie łatwo odnajdzie stronę internetową Twojego sklepu. Druga sprawa to konkurencja, która sprzedaje te sam produkty od tych samych dostawców. Kolejne to nieudane zamówienia, ponieważ produkty były niedostępne w magazynie u producenta lub dostawcy (a Ty o tym nie wiedziałeś). Problemy z realizacją zamówień i dostępność produktów, będą czymś, z czym będziesz musiał się uporać. Jeśli zaakceptujesz, z wyprzedzeniem, że jak w każdym biznesie wszystko może się wydarzyć,  będzie Ci łatwiej pokonać małe i duże kryzysy.
  2. Jeśli chcesz zająć się dropshipping’iem, reguła KISS może przyjść Ci z pomocą. KISS to z ang. Keep It Simple, Stupid! – dosłownie „zrób to prosto, idioto!”. Co to oznacza dla Ciebie? Prowadź swój biznes w prosty sposób. Sam nie stwarzaj sobie problemów. Staraj się myśleć prosto i działać prosto. Rozwiązuj problemy pojedynczo i według jego priorytetu. Używaj narzędzi do prowadzeniu biznesu, które samodzielnie możesz wdrożyć i które są bezpłatne lub kosztują niewiele.

Mając na uwadze te dwie koncepcje, omówmy wskazówki dotyczące dropshippingu, które pomogą Ci prowadzić swoją firmę i sprawić, że wszystko będzie przebiegać tak płynnie, jak to tylko możliwe.

10 wskazówek dla nowych przedsiębiorców

1. Gdy dostawca nie zrealizuje zamówienia.

Nawet świetni dostawcy i producenci czasami popełniają błędy. Dlatego, musisz wziąć pod uwagę, że od czasu do czasu wystąpią również w twoim sklepie online błędy w realizacji zamówień. Co więc możesz robisz, gdy Twój dostawca wysyła niewłaściwy produkt lub w ogóle go nie wyśle? Oto trzy możliwe opcje:

  1. Nie rób od razu zamieszania z powodu jednego popełnionego błędu przez dostawcę lub producenta. Jeśli oczywiście te błędy nie zdarzają się kilka razy w tygodniu. Skontaktuj się ze swoim kontrahentem i zapytaj jaki był powód powstania pomyłki. Wyjaśnij wszystko spokojnie i bez emocji. Postaraj się znaleźć wspólne rozwiązanie. Zapytaj dostawcę co może zaproponować. Przecież, Twój klient nie wie, że to nie Ty realizujesz wysyłkę jego zamówienia. Być może dostawca zaproponuje inne rozwiązanie, takie, które zadowoli i Ciebie, a także klienta.
  2. Wyjaśnij klientowi przyczynę powstałej pomyłki. Po Twojej stronie leży skontaktowanie się z klientem i wyjaśnieniem sprawy. W zależności od stopnia powstałego błędu możesz zaoferować klientowi wynagrodzenie powstałej niedogodności. Może być to zwrot opłaty za wysyłkę lub wysyłkę nowego przedmiotu, jeśli zajdzie taka konieczność.
  3. Poproś dostawcę o naprawienie powstałego błędu. Być może będziesz musiał wziąć odpowiedzialność za powstałą pomyłkę, ale to nie oznacza, że musisz zmniejszyć marżę swojego zysku. Każdy renomowany dostawca zapłaci za naprawienie własnych błędów, w tym koszty wysyłki  lub inne. Najprawdopodobniej jednak nie zapłaci za darmowe produkty. Jeśli zdecydujesz się dać klientowi bezpłatny asortyment będzie, to Twój wkład na przykład w budowanie swojej renomy i marki.

Nawet najlepsi dostawcy, także w modelu dropshipping czasami będą popełniać błędy, natomiast mimo wszystko zachowaj wobec nich ograniczone zaufanie. Sporadyczne błędy można wybaczyć, jeśli zostaną szybko i sprawnie naprawione. Natomiast gdy kontrahent np. często lub wcale nie realizuje zamówień i uchyla się od naprawy powstałej pomyłki – musisz szybko go zmienić. Jeśli tego nie zrobisz ucierpi na tym reputacja Twojej firmy.

2. Zarządzanie magazynem i wieloma dostawcami

Większość doświadczonych dropshipperów zgodzi się, że zarządzanie stanem magazynowym zapasów u wielu dostawców jest największym wyzwaniem, przed którym staniesz prowadząc firmę dropshipping. Musisz od samego początku przygotować się do tego bardzo dobrze. Zaplanuj wszystko od podstaw. Jeśli nie zrobisz tego we właściwy sposób, szybko mogą pojawić się problemy. W ich wyniku możesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym produkty, których dostawca w obecnej chwili nie posiada. W związku z tym będziesz tracić klientów. Możesz także naraić się na negatywne opinie na temat Twojej firmy.

Dlatego jednym z kluczowych procesów związanych ze sprzedażą produktów w dropshippingu, jest właściwa informacja o ilości dostępnych produktów u danego kontrahenta, które możesz sprzedać.

Prawidłowe zarządzanie zapasami oraz ograniczanie liczby sprzedawanych produktów, których nie ma fizycznie w ofercie dostawców i dystrybutorów, jest złożonym procesem.

Warto w związku z tym rozglądnąć się jeszcze przed otwarciem sklepu online, za dobrym systemem, który pomoże Ci w synchronizacji wszystkich sprzedawanych produktów. Dobrą propozycją jest skorzystanie z platform takich jak SKY-SHOP lub REDCART. W zależności od wybranej opcji usługi, stany magazynowe dostawców odświeżane są kilka razy w ciągu doby.

Przeczytaj poniżej o kilku sprawdzonych metodach zarządzania zasobami, które mogą pomóc Ci w zmniejszeniu liczby sprzedawanych produktów, których nie ma fizycznie na stanie:

Korzystaj z usług wielu dostawców

Dostęp do wielu dostawców może być ogromną zaletą. Czemu? Ponieważ wielu dostawców z tymi samymi lub podobnymi produktami to najlepszy sposób na poprawę wskaźnika realizacji zamówień. Jeśli Dostawca A nie ma danego towaru na stanie, istnieje duża szansa, że Dostawca B będzie go miał. Ponadto ryzykowne jest poleganie tylko na jednym dostawcy, jako jedynym miejscu pozyskiwania produktu. Warto zróżnicować nie tylko swoją ofertę, ale także wachlarz dostawców i producentów.

Jednakże być może nie będziesz w stanie znaleźć dwóch dostawców, którzy oferują te same produkty, ale jeśli działają w tej samej niszy lub branży dropshipping, obaj będą prawdopodobnie mieli w magazynie najlepiej sprzedające się produkty – i to jest Twój najważniejszy cel.

Mądrze wybieraj produkty

Opierając się na ostatnim punkcie, staraj się sprzedawać głównie przedmioty, które posiadają je obaj dostawcy. W ten sposób posiadasz dwie potencjalne opcje realizacji swoich zamówień.

Jeśli kontrahenci nie posiadają dokładnie tego samego produktu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że towary będą prawie identyczne. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych akcesoriów i dodatków do produktów. Jeśli możesz potwierdzić, że dwa produkty są prawie identyczne, napisz ogólny opis produktu, który pozwoli Ci zrealizować zamówienie od dowolnego dostawcy. Dołącz zdjęcia obu produktów. Uzupełnij numry modeli i wariantów. Dzięki temu klienci będą wiedzieli, jakie produkty im oferujesz.

Sprawdź dostępność każdego produktu

Tylko dlatego, że dropshipper umieszcza przedmiot na swojej stronie internetowej, nie oznacza, że będzie go posiadał w rzeczywistości. Być może posiada go sporadycznie w sprzedaży lub sezonowo. Dlatego warto wcześniej skontaktować się z danym dostawcą i porozmawiać na temat dostępności produktów, które zamierzasz sprzedać. Warto zadać pytania: czy te produkty są dostępne w 90% lub dłużej? A może dropshipper ma tylko kilka pod ręką i często ma problem z ponownym zamówieniem produktu od producenta? Jeśli klient złoży zamówienie na produkt, który znajduje się sporadycznie na stanie magazynowym, może to znacząco wpłynąć na czas realizacji tego zamówienia. Może też w ogóle do niego nie dojść, gdyż klient z niego zrezygnuje.

Obsługa zamówień, których nie ma na stanie

Pomimo najlepszego planowania, nieuchronnie będziesz zajmować się zamówieniami klientów, których nie możesz zrealizować. Zamiast mówić klientowi, że produktu nie ma w magazynie, zaoferuj dodatkowe uaktualnienie do podobnego – ale lepszego – produktu. Twój klient prawdopodobnie będzie zachwycony, a Ty będziesz w stanie utrzymać relacje z klientami. Możesz nic nie zarobić na tym zamówieniu, natomiast będzie to inwestycja, która być może zaprocentuje w przyszłości. Istnieje duża szansa, że klient powróci ponownie do Twojego sklepu, pamiętając o ostatniem pozytywnym zakupie. Być może poleci Twoje produkty swoim znajomym i rodzinie. Tym bardziej na tym skorzystasz.

3. Realizacja zamówienia w dropshippingu

Korzystanie z usług wielu dostawców ma wiele zalet, o których mówiliśmy: zwiększa prawdopodobieństwo, że produkty będą w magazynie, zapewnia różnorodność geograficzną, skracając czas dostawy i zapobiega uzależnieniu od jednego źródła produktów. Przydatne rozwiązanie zastępcze, jeśli Twojemu dostawcy zabraknie zapasów np. w Black Friday lub  Cyber Monday. Jednak przy wielu opcjach realizacji zamówienia, skąd będziesz wiedział, którego dostawcę wybrać? Istnieje kilka różnych metod do rozważenia:

Kieruj wszystkie zamówienia do najlepszego dostawcy

Jeśli masz jednego dostawcę, z którym najlepiej Ci się współpracuje (doskonała obsługa, duży wybór produktów, popełniane drobne pomyłki i błędy itp.), możesz po prostu domyślnie kierować wszystkie zamówienia do tego kontrahenta.  Jeśli korzystasz z tej metody, najlepiej byłoby, gdyby Twój preferowany dostawca posiadał fizycznie w magazynie większość sprzedawanego przez Ciebie asortymentu. W przeciwnym razie będziesz często musiał zajmować się przekierowywaniem zamówień, których nie byłbyś w stanie zrealizować, do innych kontrahentów.

Wysyłka zamówień na podstawie lokalizacji

Jeśli korzystasz z usług wielu dostawców, z których każdy magazynuje większość Twoich produktów, możesz po prostu skierować zamówienie do dostawcy znajdującego się najbliżej Twojego klienta. To nie tylko przyspiesza dostawę do klienta, ale także tnie koszty wysyłki.

Wysyłka zamówień w zależności od dostępności produktów

Jeśli posiadasz duży katalog produktów, dostępnych u wielu rozłożonych dostawców, prawdopodobnie będziesz musiał kierować każde zamówienie na podstawie tego, który dropshipper ma dany produkt w magazynie. Zarówno SKY-SHOP oraz REDCART posiadają możliwości zautomatyzowania tego procesu.

Wysyłka zamówień na podstawie ceny produktów

W teorii brzmi to świetnie, ale jeśli jeden dostawca nie ma znacznie lepszych cen, automatyczne określenie, który dostawca będzie najtańszy, może być trudne. Każde zautomatyzowane rozwiązanie będzie musiało uwzględniać potencjalne opłaty za dostawę, stawki wysyłki w czasie rzeczywistym i ceny dostawców w czasie rzeczywistym. Tak więc, chociaż nie jest to niemożliwe, wdrożenie dokładnego zautomatyzowanego systemu może być trudne. Poszukaj takich możliwości. Przetestuj je. Na pewno ułatwią Twoją codzienną pracę.

W miarę jak Twój sklep będzie się rozwijał, po pewnym czasie spróbuj poprosić swoich dostawców, którzy posiadają te same produkty o nową ich wycenę. Możesz w ten sposób uzyskać nową niższą cenę, za produkty, które świetnie sprzedają się w Twoim sklepie. W związku istnieje szansa, że zarobisz więcej.

Pamiętaj jednak, aby nie robić tego zbyt wcześnie. Musisz tak samo jak z klientami i z dostawca i nawiązać wspólne relacje. Za każdą prośbę o zmniejszenie ceny muszą iść wcześniejsze zamówienia. Żaden dostawca nie obniży ceny produktu, jeśli nie zobaczy w tym dla siebie korzyści. Jeśli wcześniej w ciągu np. jednego miesiąca sprzedałeś 100 szt. danego asortymentu, najprawdopodobniej chyba każdy kontrahent z miłą chęcią porozmawia o nowych możliwościach.

Niestety nie istnieje „najlepszy” sposobu, aby na prowadzenie sprzedaży w modelu dropshipping’u.  Wszystko tak naprawdę zależy od Twojego sklepu, sprzedawanego asortymentu, dostawców i Twoich osobistych preferencji.

4. Obsługa zwrotów w dropshippingu

Jeszcze przed dokonywaniem jakichkolwiek zakupów u dostawców, musisz koniecznie zapoznać się z ich Polityką Zwrotów. Warto wiedzieć czy zwracany przez klienta produkt możesz zwrócić czy niestety nie. Jeśli kontrahent przyjmuje zwroty to w jakim terminie, na jakich warunkach itp. Zanim również napiszesz własną politykę zwrotów, upewnij się, że wiesz i rozumiesz, jak wszyscy Twoi dostawcy radzą sobie ze zwrotami. Być może każdy z Twoich dostawców będzie posiadł inne warunki zwrotów, dlatego musisz stworzyć ujednolicony proces, dzięki któremu Twoi klienci bezproblemowo oddadzą produkty, które ich nie satysfakcjonują.

Przykładowy proces zwrotu zakupionego produktu przez klienta, może wyglądać następująco:

  1. Klient kontaktuje się z Tobą w celu zgłoszenia chęci dokonania zwrotu, zakupionego produktu.
  2. W tym samym czasie zgłoś tą informację swojemu dostawcy.
  3. Klient odsyła towar pocztą lub za pośrednictwem firmy kurierskiej do dostawcy.
  4. Dostawca zwraca na Twoje konto cenę hurtową towaru.
  5. Zwracasz klientowi pełną cenę towaru.

Zasady zwrotu u każdego dostawcy mogą przebiegać w inny sposób. Koniecznie zapytaj o każdy z warunków.

Pamiętaj również, że nie zawsze wszystko przebiega gładko i bez problemów. Chcielibyśmy przedstawić następujące czynniki mogą skomplikować proces zwrotów produktów (choć oczywiście nie muszą one występować):

Dodatkowe opłaty

Niektórzy dostawcy pobierają opłatę za zwrot produktów, która zasadniczo jest opłatą dodatkową za konieczność zwrotu towaru. Nawet jeśli dostawca pobiera te opłaty, zdecydowanie zalecamy, aby nie stanowiły one części polityki zwrotów w Twoim sklepie internetowym Musisz te opłaty wziąć na siebie. Doliczyć je proporcjonalnie do innych kosztów, jak koszty wysyłki lub do cen produktów. Klienci nie zrozumieją tych dodatkowych opłat i kiedy je  im przedstawisz mogą zrezygnować z zakupów w Twoim sklepie internetowy.

Wadliwe elementy

Jedyną z najgorszych rzeczy, które mogą się przydażyć podczas prowadzenia sklepu w modelu dropshipping  jest otrzymanie wadliwego towaru a następnie konieczność uiszczenia dodatkowej opłaty za jego zwrot. Większość dostawców dropshipping nie pokrywa kosztów przesyłki zwrotnej w przypadku wadliwych produktów. W ich przekonaniu (czasami lecz nie zawsze) nie wyprodukowali przedmiotu, więc nie odpowiadają za wady. Po prostu postrzegają to jako ryzyko sprzedaży produktów niskiej jakości na rynku detalicznym.

Jeśli jednak chcesz zbudować renomowaną firmę, zawsze powinieneś rekompensować swoim klientom koszty wysyłki zwrotnej, uszkodzonych lub wadliwych produktów. Jest to opłata, którą nie będziesz mógł obciążyć klienta. Będzie to część kosztu prowadzenia Twojej wysokiej jakości firmy. Prowadząc firmę musisz wkalkulować w jej prowadzenie każde ryzyko, za którymi idą dodatkowe koszty. Nie za wsze każda transakcja będzie zyskowna, natomiast każda transakcja powinna zakończyć się dla klienta pozytywnie – bez względu na Twoje ustalenia z dostawcami i inne problemy. Jeśli się tak nie stanie klienci mogą ponownie nie wrócić do Twojego sklepu online.

Jeśli wadliwy produkt jest stosunkowo niedrogi, często sensowne jest po prostu wysłanie klientowi nowego produktu bez konieczności zwrotu starego. Ma to wiele zalet, gdyż nie musisz narażać się na dodatkowe koszty, które będziesz musiał zwrócić klientowi.

Jeśli klient zechce zwrócić nieuszkodzony produkt, w celu uzyskania zwrotu pieniędzy, większość firm oczekuje, że kupujący zapłaci za przesyłkę zwrotną. Jest to dość rozsądna polityka. Jeśli chcesz zaoferować darmowe zwroty wszystkich produktów, na pewno masz szansę na większe zainteresowanie swoją ofertą, wśród klientów. Natomiast musisz dobrze skalkulować, czy przy obecnym wolumenie prowadzonej przez Ciebie sprzedaży jest to opłacalne. Jeśli klient będzie miał szansę bezpłatnego zwrotu swojego zamówienia musisz wziąć pod uwagę zarówno zwrot pierwszej opłaty za wysyłkę klienta (kiedy zamówił produkt) i koszt przesyłki zwrotnej u Twojego przewoźnika (który odbierze zwracany produkt).

5. Koszty wysyłki

Obliczanie kosztów wysyłki może sprawić dość duży kłopot dla właścicieli firm zajmujących się dropshipping’iem. Przy wielu różnych produktach i wysyłanych z wielu lokalizacji, czasami trudno jest dokładnie obliczyć stawki dla wszystkich zamówień.

Istnieją trzy metody zastosowania opłat za wysyłkę, których możesz użyć:

  • Opłata w czasie rzeczywistym. Dzięki tej metodzie Twój koszyk wykorzysta łączną wagę wszystkich zakupionych przedmiotów i miejsce wysyłki, aby uzyskać aktualną wycenę w czasie rzeczywistym. Jest to bardzo dokładne, ale może być trudne do obliczenia dla przesyłek z wielu magazynów.
  • Opłaty według typu produktu. Korzystając z metody według typu, określasz zryczałtowane stawki za dostawę na podstawie rodzajów zamówionych produktów. Tak więc wszystkie małe produkty będą wysyłane za stałą stawkę np. 8,99 zł., podczas gdy wszystkie duże towary będą kosztować 15,99 zł.
  • Zryczałtowa opłata. Jak sama nazwa wskazuje, naliczysz jedną stałą stawkę za wszystkie przesyłki, niezależnie od ich rodzaju i wagi. Możesz nawet zaoferować bezpłatną wysyłkę wszystkich zamówień, powyżej określonej kwoty zamówienia, np. kiedy klient dokona zakupów na kwotę wyższą niż 250 zł. Ta metoda jest najłatwiejsza do wdrożenia i najbardziej uniwersalna.

Jeśli chodzi o wysyłkę, ważne jest, aby zapoznać się z nadrzędnymi zasadami dotyczącymi dropshipping’u, które wymieniliśmy na początku tego wpisu. W szczególności pragniemy znaleźć rozwiązanie, które jest łatwe i prost do wdrożenia. Nie warto skupiać się na samym początku nad perfekcyjnymi rozwiązaniami. Jest to bardzo trudne i praktycznie niemożliwe do zrealizowania – zwłaszcza gdy zaczynasz swoją przygodę z dropshipping’em.

Niektórzy właściciele firm spędzą ogromną ilość czasu, zmagając się z regułami dostawy dla sklepu internetowego, który jeszcze nie wygenerował sprzedaży. Zamiast tego powinni skoncentrować swój wysiłek na działaniach marketingowych, na aktywności w mediach społecznościowych, a także na obsłudze klienta. Ważne jest oczywiście także aby sprawnie wdrożyć politykę wysyłkową sklepu internetowego, jednakże taką, która będzie spełniała podstawowe warunki w pierwszej fazie działania Twojego biznesu e-commerce. Następnie, gdy Twój sklep zacznie się rozwijać, możesz zainwestować w dokładniejszy system. Na samym początku, często najlepiej jest oszacować średnią opłatę za wysyłkę i ustawić ją jako ogólną stawkę zryczałtowaną. To na początek najlepsza i sprawdzona metoda.

Przesyłki międzynarodowe

W obecnej chwili wysyłka międzynarodowa zamówień stała się łatwiejsza, ale nadal nie jest tak prosta jak wysyłka krajowa. Wysyłając za granicę, musisz wziąć kilka kwestii:

  • Różne ograniczenia dotyczące wagi i długości dla różnych krajów.
  • Dodatkowe opłaty od dostawców za realizację zamówień międzynarodowych.
  • Dodatkowy koszt rozwiązywania problematycznych zamówień z powodu wyższych opłat za wysyłkę.
  • Nadmierne koszty wysyłki dużych lub ciężkich przedmiotów.
  • Cło i inne opłaty, które mogą obciążyć dodatkowo klienta (których nie jesteś w stanie przewidzieć).

Musisz sobie zadać pytanie czy chcesz kierować swoją ofertę także na rynki międzynarodowe. Czy warto podjąć w obecnej chwili to wyzwanie. To zależy od rynku, na którym się znajdujesz i uzyskiwanych marż ze sprzedaży produktów. Jeśli sprzedajesz małe przedmioty z wyższymi marżami, zwiększony zasięg rynkowy może sprawić, że warto stanąć przed dodatkowymi wyzwaniami, a także szansami na większy dochód. Natomiast gdy w swojej ofercie posiadasz, duże, ciężkie i nieproporcjonalne przedmioty, odniesienie sukcesu w sprzedaży międzynarodowej może być dużym problemem.

Wybór przewoźnika

Prowadząc swój biznes dropshipping zazwyczaj będziesz korzystać z przewoźników, których posiadają w ofercie Twoi dostawcy. Rzadko w tym modelu sprzedaży, będziesz musiał samodzielnie skierować kuriera po odbiór przesyłki, który następnie dostarczy ją do klienta.

Korzystanie z przewoźników Twojego kontrahenta jest łatwiejsze, zarówno dla Ciebie i dla Twojego klienta. Zazwyczaj także dostawcy posiadają bardzo korzystne stawki dostawy, ponieważ wysyłają bardzo dużo przesyłek w miesiącu. W związku z tym firmy kurierskie oferują im bardzo korzystne warunki. Jeśli w swoim sklepie ustalisz koszty wysyłki nie co wyżej, niż te, które w rzeczywistości opłacisz u kontrahenta – dodatkowo będziesz mógł zarobić kilka “groszy” na tej operacji.

6. Perfekcyjna obsługa klienta

Już na samym starcie swojego sklepu online, musisz zapewnić klientowi przynajmniej podstawową, ale bardzo dobrą obsługę klienta. Oznacza to, że nawet jeśli nie posiadasz złożonych i drogich narzędzi do obsługi zapytań klientów, sprawnie i szybko musisz na nie odpowiadać.

Wraz z zakupem domeny (adresu www sklepu) załóż także skrzynkę e-mail. Zazwyczaj możliwość założenia skrzynki pocztowej jest bezpłatna lub wliczona w usługę hostingową. Unikaj zakładania adresu firmowego na przykład na Gmail’u lub Wirtualnej Polsce. Pomimo, że dopiero starujesz nie oznacza to, że nie musisz od razu zająć się profesjonalnie, nawet najdrobniejszymi szczegółami.

Spójrz na to z drugiej strony. Gdybyś chciał kupić w sklepie internetowym dla siebie np. buty sportowe, jak byś zareagował gdybyś zobaczył w stopce witryny internetowej adres e-mail kończący się na wp.pl lub gmail. Nie zastanowił byś się czy ten sklep faktycznie istnieje? Podobnie jest z Twoim sklepem. Klienci muszą Ci zaufać i dokonać zakupu. Jest to bardzo trudne, zwłaszcza gdy jesteś nowy na rynku i nic o Twoim biznesie nie wiadomo.

Pamiętaj aby odpowiadać na zapytania klientów w jak najkrótszym czasie. Oczywiście jeśli klient prześle Ci zapytanie o 24:00, jasne jest, że odpowiesz na nie, następnego dnia, w godzinach funkcjonowania swojego biznesu.

Późniejszym czasie możesz wdrożyć jeden z programów do obsługi kontaktów z klientem. Ciekawe i proste rozwiązanie posiadają firmy takie jak Freshdesk oraz Zendesk. Możesz samodzielnie wybrać funkcje, które nie tylko ułatwią Ci sprawne odpowiadanie na korespondencję klientów, ale przede wszystkim skrócą poświęcony na to czas.

7. Zaoferuj telefoniczne wsparcie

Podjęcie decyzji, o zaoferowaniu klientom wsparcia telefonicznego, może być trudną decyzją. To oczywiście świetny sposób na zapewnienie pomocy w czasie rzeczywistymi i natychmiastowe rozwiązywanie problemów. Jednak jest to jedna z najdroższych metod pomocy. Jeśli uruchamiasz swoją firmę, pracując od godziny 9 do 17, nie będziesz w stanie obsługiwać połączeń od klientów. Z pomocą może przyjść Wirtualna Asystentka. Jest to nieco kosztowne rozwiązanie, natomiast o wiele tańsze niż miałbyś zatrudnić dedykowanego pracownika tylko na to stanowisko. Jeśli jednak nie dysponujesz dodatkowymi funduszami aby móc zlecić tą pracę innej osobie, być może dobrym rozwiązaniem będzie przekierowanie części połączeń na pocztę głosową, a następnie oddzwonienie w późniejszym czasie do klientów. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale może być to dla Ciebie dobry kompromis.

Jeśli zdecydujesz się zaoferować wsparcie telefoniczne dodaj numer telefonu w widocznym miejscu, np. na stronie głównej sklepu, w prawym lub lewym, górnym rogu strony internetowej. Ważne jest także aby numeru kontaktowego nie zabrakło w zakładce np. kontakt, gdzie znajdują się dane adresowe i kontaktowe Twojej firmy.

8. Skoncentruj się na marketingu

Głównym i podstawowym zadniem przedsiębiorcy działającego w dropshipping’u jest promocja swojego sklepu internetowego. Sprzedaż Twoich produktów ostatecznie i zawsze będzie zależała od znalezienia Twojego sklepu przez klientów. Aby tak się stało, musisz zapewnić stały strumień ruchu w Twojej witrynie. Jako nowy dropshipper musisz stale pracować nad tym, aby Twój sklep był widoczny dla wyszukiwarek, które następnie zaproponują go w wyświetlanych wynikach, potencjalnym klientom. Dlatego też konieczna jest nieustanne zaangażowanie i praca nad SEO Twojego biznesu e-commerce. W kolejnych krokach warto również skupić się na reklamie na Facebooku oraz w Google.

SEO

SEO to proces dostosowywania witryny internetowej w celu zwiększenia jej szans na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Brzmi bardzo poważnie. Natomiast chodzi po prostu o to, że Twój sklep musi posiadać zarówno produkty jak i treść, której szukają klienci. To znaczy, że nie wystarczy mieć dobry produkt, ponieważ ten sam wspaniały produkt posiadają też Twoi konkurenci. Musisz napisać dobry i unikalny opis produktu, który zachęci zarówno wyszukiwarki jak i Twoich klientów.

Pamiętaj także o dobrze dobranych słowach , kluczowych, dzięki którym klienci trafiają na stronę Twojego sklepu online.

Reklama na Facebooku

Facebook to platforma używana przez wielu przedsiębiorców zajmujących się handlem elektronicznym, zwłaszcza tych dopiero rozpoczynających działalność, którzy nie mają dużego doświadczenia reklamowego lub dużego budżetu reklamowego. Jest pełen możliwości dotarcia do nowych klientów i skierowania ich do swojego sklepu internetowego, ponieważ ma ponad 2,6 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Tworzenie reklam na Facebooku umożliwia bezpośredni dostęp do aktywnej i zaangażowanej bazy użytkowników.

Zaletą reklam na Facebooku jest to, że możesz kierować reklamy do klientów na podstawie danych demograficznych, zainteresowań i zachowań. Facebook został zaprojektowany jako miejsce, w którym ludzie mogą dzielić się osobistymi aktualizacjami, zdjęciami z wakacji, nowymi, ulubionymi piosenkami i statusami związków. Wszystkie polubienia i połączenia na Facebooku tworzą szczegółowe profile użytkowników, z których reklamodawcy mogą korzystać za pomocą ukierunkowanych reklam.

Możesz użyć reklam na Facebooku, aby dopasować swoje produkty do długiej listy zainteresowań, cech i zachowań użytkowników, co zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do idealnego klienta. Wypróbuj różne typy reklam oferowane przez Facebooka (obraz, wideo, karuzela lub kolekcja) i zobacz, która z nich najlepiej konwertuje, w najniższej cenie.

Google Ads

Ten rodzaj reklamy umożliwia promowanie się bezpośrednio do idealnego klienta w dwóch największych wyszukiwarkach: Google i YouTube. Google Ads ma funkcje, podobnie jak większość innych platform reklamowych, które pozwalają ustawić budżet i maksymalne, dzienne wydatki, a także reklamy płatne za kliknięcie. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś odwiedzi Twoją witrynę. Te funkcje sprawiają, że jest to świetna platforma reklamowa dla początkujących, pomimo nieco skomplikowanego interfejsu.

To, co sprawia, że ​​Google Ads jest wyjątkowo atrakcyjne, to możliwość docierania do konsumentów na trzy różne sposoby:

  • Reklamy w sieci wyszukiwania.
  • Reklamy w sieci reklamowej Google i reklamy w YouTube.

Głównym atutem Google Ads jest to, że możesz kierować reklamy do sprecyzowanej grupy odbiorców na podstawie:

  • Określonych zachowań.
  • Sposobu, w jaki wcześniej wchodzili w interakcję z Twoją witryną lub marką (od odwiedzenia określonej strony do porzucenia koszyka).
  • Danych demograficznych.
  • Zainteresowań i innych cech.

Skalkuluj swój budżet. Może to pomóc Ci dotrzeć do nowych lub ponownie odwiedzających Twój sklep klientów. Tym samym zwiększyć sprzedaż.

Łącząc niektóre z tych funkcji, możesz spróbować użyć sieci reklamowej Google do ponownego kierowania do osób, które oglądały określone produkty. Oznacza to, że gdy przeglądają strony internetowe zobaczą produkt, który właśnie oglądali w Twoim sklepie internetowym.

Założenie firmy dropshipping to jeden z najszybszych sposobów na rozpoczęcie działalności e-commerce. Pamiętaj natomiast, że nie jest to szybka droga do uzyskania wysokich zarobków. Udany biznes dropshipping wymaga aktywnej pracy, zaangażowania i ciągłego udoskonalania. Konkurencja jest ogromna, dlatego nieustannie musisz dbać o swoich obecnych i przyszłych klientów. Oferuj im nie tylko rewelacyjne produkty, ale także wyśmienitą obsługę i serwis.

Jak znaleźć hurtownię odzieżową dla kobiet? Kilka przydatnych wskazówek!

Jak znaleźć hurtownię odzieżową dla kobiet? Kilka przydatnych wskazówek!

Hurtowni odzieżowych dla kobiet, na polskim rynku jest bardzo dużo. Większość z nich zlokalizowana jest w centralnej Polsce, w Rzgowie pod Łodzią. Ich asortyment jest bardzo zróżnicowany, podobnie jak jakość każdego z produktów.

Najtrafniejszym miejscem gdzie możesz odnaleźć największą liczbę stacjonarnych hurtowni odzieżowych jest Centrum Handlowe PTAK. Drugą lokalizacją, która zasługuje na uwagę jest Wólka Kosowska pod Warszawą.

Większość hurtowni odzieżowych jest producentami, sprzedawanej przez siebie odzieży. Ich produkcja znajduje się na terenie Polski lub za granicą, w krajach takich jak Turcja, Francja czy Chiny.

Niestety większość tych hurtowni nie posiada swojej strony internetowej, przez którą możesz zamówić interesujące cię produkty. Zakupy najlepiej jest więc zrobić na miejscu, jadąc osobiście i wybierając asortyment, który pokochają twoje klientki. Niestety nie zawsze jest to możliwe, gdyż sama podróż może zajmować bardzo dużo czasu. Rzgów położony jest w niemalże w centrum Polski, więc jeśli twój biznes nie jest zlokalizowany w promieniu kilkudziesięciu kilometrów droga i czas dotarcia znacznie się wydłuża.

Warto pomysleć także o kosztach, które są związane z samą podróżą. Jeśli posiadasz własne auto kosztem będzie tylko paliwo. Benzyna w obecnej chwili nie jest tania, a z każdym przejechanym kilometrem kwota proporcjonalnie się zwiększa. Jeśli nie posiadasz własnego auta sprawa będzie bardziej kosztowna. Konieczne będzie wynajęcie pojazdu lub pożyczenie od znajomych.

Centrum Handlowe Ptak położone jest w miejscowości pod Łodzią, do której z samego miasta kursują tylko busy lub lokalne autobusy. Jeśli przyjedziesz do Łodzi pociągiem, tylko za pośrednictwem lokalnego transportu trafisz do Rzgowa.

Kiedy samodzielnie prowadzisz swój butik, wyjazd po zakupy może okazać się nie tylko bardzo wycieńczający, bardzo czasochłonny i kosztowny. Prowadzenie firmy to nie lada sztuka, dlatego warto zaoszczędzić zdrowie, czas oraz pieniądze, wszędzie tam gdzie jest to możliwe.

Większość hurtowni mieszących się w Centrum Handlowym Ptak posiada oczywiście swoje profile na Facebook. To dzięki nim nawiązują kontakt z potencjalnymi klientami. Brak posiadania strony internetowej z oferowanym asortymentem, bardzo ograniczona zarówno odnalezienie hurtowni przez klientów, a także sprzedaż większej ilości produktów przez samego producenta czy hurtownika.

Z myślą o hurtowniach, a przede wszystkim o przedsiębiorcach takich jak ty, stworzyliśmy bazę hurtowni odzieżowych, która pomoże ci nawiązać kontaktu z każdą z nich, bez wychodzenia z domu.

Baza hurtowni odzieżowych znajduje się pod linkiem: https://bit.ly/3oYcl8A.

Kliknij w powyższy link aby wyświetlić pełną listę firm.

Chcielibyśmy także zwrócić twoją uwagę na hurtownie Cocommore, która naszym zdaniem zasługuje na wyróżnienie. Asortyment, który można znaleźć w ofercie tej firmy, jest produkowany w Polsce, z materiałów bardzo dobrej jakości, ze znaną historią wytworzenia i pochodzenia.

Projekty, które firma z pasją przygotowuje na kolejne sezony, są bardzo kobiece i delikatne. Emanują świeżością i dobrym smakiem.

 

 

Cocomore oferuje swoim klientom asortyment w postaci, sukienek, swetrów, a także spódnic mini, midi i maxi. W stacjonarnym sklepie hurtowym znajdziesz także koszule, bluzki, marynarki, kamizelki oraz kurtki.

 

 

Firma proponuje zarówno kolekcje formalne np. do pracy, wesele czy ślub, a także mniej formalne, o sportowym charakterze.

 

 

Aby skontaktować się z firmą Cocomore kliknij w link https://bit.ly/38dwEsI , który przeniesie cię bezpośrednio do ich profilu społecznościowego, na Facebook.

Znajdziesz tam zdjęcia z najnowszą kolekcją oraz bezpośrednie dane kontaktowe. Skontaktuj się z obsługą hurtowni telefonicznie, zapytaj o interesujące cię produkty i złóż zamówienie.

Przesyłkę z zamówieniem otrzymasz za pośrednictwem kuriera, w bardzo krótkim czasie 🙂

Firma Cocomore to jeden z wielu producentów odzieży, które z powodzeniem produkują i sprzedają swój asortyment w Polsce i zagranicą. W naszej bazie znajdziesz firmy, które jak Cocomore dbają o jakość swoich produktów.

Skorzystaj z naszej listy firm, aby móc powiększyć grono nowych kontrahentów, z którymi nawiążesz pozytywne i długofalowe relacje. Dzięki nim możesz zaoferować swoim klientom różnorodny asortyment, co będzie miało odzwierciedlenie w realnych dochodach twojej firmy.

Link do bazy hurtowni odzieżowych: https://bit.ly/38dOqMt 

Jak sprzedawać więcej produktów i usług lokalnej społeczności? Kilka przydatnych wskazówek.

Wiele nowych i zazwyczaj także młodych przedsiębiorców myśli, że rozwój biznesu zależy tylko od ilości klientów oraz wolumenu sprzedawanych produktów i usług. Nie przywiązują uwagi do bliższego przyjrzenia się relacjom, jakie panują pomiędzy właścicielami lokalnych biznesów, a także ich pracownikami, a innymi przedsiębiorcami. Jak jest to ważną kwestią w budowaniu sukcesu każdej firmy.

Rozpoczynając nową znajomość z inną osobą najpierw witamy się i przedstawiamy, następnie chwilę rozmawiamy. Wymieniamy poglądy, rozmawiamy o wspólnych znajomych, o miejscu, w którym pracujemy, o kierunkach do których podróżowaliśmy itp. Szukamy intuicyjnie punktów wspólnych, które mogą połączyć nas z daną osobą. Obserwujemy język ciała i po chwili orientujemy się czy z daną osobą nawiążemy bliższą znajomość czy będziemy tylko przelotnymi znajomymi. Dlaczego nie zrobić tego samego rozpoczynając swój biznes? Zastanawiałeś się nad tym?

Dlaczego mam budować relacje?

Kiedy jesteś nowy na rynku trudno jest poinformować każdego, że właśnie otworzyłeś swój biznes i czekasz na wszystkich klientów z otwartymi ramionami. Jeśli nie posiadasz dużego budżetu na reklamę nie uda Ci się dotrzeć z informacją do każdej osoby, która może być zainteresowana zakupem twoich produktów i usług. Zazwyczaj zapominamy jak potężną siłą jest społeczność lokalnych przedsiębiorców i jak ważne jest nawiązywanie pozytywnych i długofalowych relacji z każdym z nich. Dając się poznać, zwiększasz swoje szanse na przekazanie innym informacji czym się zajmujesz, gdzie się mieści twój biznes, w czym się specjalizujesz. Klientki korzystając np. z usług zaufanej kosmetyczki lubią zapytać ją o polecenie dobrego, lokalnego zakładu fryzjerskiego.

Klienci nieustanie pytają innych przedsiębiorców i ich pracowników o warzywniak z dobrej jakości produktami, o bar mleczny, w którym można dobrze i tanio zjeść, o pizzerię w której serwują najlepszą włoskie dania na osiedlu etc. Darzą ich zaufaniem, dlatego też ważna jest dla nich, ich opinia. Dając się poznać swoim sąsiadom z dobrej strony już na samym początku,  zapewnisz sobie lepszy start i być może pierwsze rekomendacje, które przekażą swoim klientom i a także pierwszych klientów.

Jeśli sam nie wyjdziesz z inicjatywą być może bardzo dużo czasu zajmie, nim twoi lokalni sąsiedzi dowiedzą się o tobie. Jeśli jesteś ich bezpośrednią konkurencją dowiedzą się o tobie bardzo szybko. Natomiast jeśli tak nie jest, może to potrwać. Każdy z nich ciężko pracuje nad rozwojem swojego biznesu więc zazwyczaj sami cię nie znajdą.

Jak zacząć?

Rozejrzyj się jeszcze raz po swojej okolicy. Zakładając biznes napewno zrobiłeś wcześniej rekonesans, aby wybrać dogodne miejsce na swój sklep lub kawiarnię, przyjrzeć się konkurencji, zbadać swoje szanse na rozwój swojego biznesu właśnie w tej okolicy. Teraz gdy wywiesiłeś na drzwiach szyld z napisem „Otwarte” należy zdobyć lokalnych przyjaciół, którzy pomogą ci w lepszym starcie. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek jak pozyskać sprzymierzeńców, którzy być może podadzą ci pomocną dłoń.

1. Rusz w drogę.

W weekend lub w innej wolnej chwili przejdź się po okolicy, gdzie znajduje się twój sklep, kawiarnia lub salon fryzjerski. 

2. Zrób listę.

Zrób listę swoich najbliższych sąsiadów. Podziel ich na swoją konkurencję i pozostałych. Teraz zajmij się tylko biznesami, które nie są twoją bezpośrednią konkurencją. Zastanów się kto może stać się twoim ambasadorami i jak możesz nawiązać z nimi pierwszy kontakt.

3. Współpraca się opłaca.

Co możesz zaoferować od siebie? Zadasz pewnie pytanie dlaczego mam coś komuś oferować, kiedy w ogóle się nie znamy, zwłaszcza kiedy jestem na początku i mam więcej strat niż zarobku? Ponieważ to pomoże ci przełamać pierwsze lody w znajomości. Pokażesz, że jesteś otwarty i szukasz przyjaciół. Zresztą nie będziesz oferować nic za darmo. Oferując zniżkę np. 15% na wybrane produkty lub usługi pozwoli także zdobyć ci twoich pierwszych, być może stałych klientów. Zapewni ci to stały przychód. Pomysłów jest mnóstwo. Jeśli prowadzisz restaurację lub kawiarnię, możesz zaprosić lokalnych przedsiębiorców i ich pracowników na darmową kawę do posiłku lub deseru. Możesz zaproponować im lunch w świetnej cenie. Jeśli prowadzisz zakład kosmetyczny lub fryzjerski możesz zaprosić swoich sąsiadów na zabiegi – 10% od ceny regularnej. Myśl kreatywnie. Zastanów się także czego oni mogą potrzebować i co im ułatwi codzienną pracę. Pomyśl o nich tak jak myślisz o swoich klientach. Pomóż im, a na pewno się odwdzięczą.

Dlaczego nowi sąsiedzi mieliby skorzystać z twoich usług?

Ponieważ zaoferujesz im: 

– dobry produkt lub usługę
– zaufanie do sprzedającego, a także produktu i usługi
– korzystana, konkurencyjna cena
– wygoda – ludzie lubią korzystać z dobrych usług i kupować sprawdzone produkty lokalnie, które znajdują się blisko ich miejsca pracy, ponieważ zaoszczędzają czas i pieniądze
– chęć spędzenia czasu z osobą, z która nawiązało się pozytywne relacje – przerwa w pracy, przerwa na lunch, krótka rozmowa, uśmiech, dowcip, dobre słowo itp.

3. Przygotuj plan działania.

Możesz zaproponować wszystkim swoim sąsiadom ten sam pakiet promocyjny. Na początek jest to najlepsza opcja, ponieważ nie będziesz wyróżniać nikogo. Jeśli każdemu zaproponujesz inną zniżkę, nie znając jeszcze swoich sąsiadów, może przysporzyć ci to problemów i uzyskasz odwrotny rezultat – zniechęcisz do siebie przedsiębiorców, faworyzując wybrane biznesy. Informacje w lokalnej społeczności rozchodzą się bardzo szybko, zwłaszcza negatywne, dlatego warto ustalić jeden plan marketingowy. 

Zastanów się co powiesz, jak przedstawisz siebie i swój biznes. Jak zaproponujesz aby cię niebawem odwiedzili. Pamiętaj o zrobienie dobrego wrażenia, ponieważ można je zazwyczaj zrobić tylko jeden raz 🙂

4. Działaj.

Teraz nadszedł czas na działanie. Przygotuj ulotki, kupony promocyjne lub po prostu swoje wizytówki. Warto zostawić po sobie nie tylko pozytywne wrażenie ale i zaproszenie do odwiedzenia ciebie. Wygospodaruj trochę wolnego czasu i wyrusz w drogę. Nie musisz odwiedzić wszystkich na raz. Zaplanuj kiedy i kogo odwiedzisz. Jeśli nie ma możliwości abyś odwiedził wszystkich sporządź listę najbardziej dla ciebie ważnych partnerów. Zabierz ze sobą uśmiech i pozytywny nastrój. Zaprezentuj siebie i swój biznes tak jakiś chciał aby inni o nim dalej opowiadali.

5. Dowiedz się jak najwięcej.

Odwiedzając innych zapytaj także czym oni się zajmują dokładnie, jaka jest ich specjalność, co sprzedają lub jakie usługi świadczą. Zainteresuj się tym, czym zajmują się twoi sąsiedzi, ponieważ, będzie to transakcja wiązana. Ty pomożesz im a oni pomogą tobie 🙂 Po drugie niebawem ty staniesz się nie tylko swoim ambasadorem, ale także ambasadorem swoich sąsiadów.  Poproś taże o ulotki lub wizytówki swoich partnerów, które będziesz mógł przekazać w późniejszym czasie swoim klientom. Na pewno będzie to miły gest z twojej strony.

6. Wyciągnij wnioski.

Wróć do swojej firmy i przeanalizuj wszystko oczym się dowiedziałeś.

Zadaj sobie kilka pytań:

  • Kto może stać się twoim partnerem, a kto raczej nie?
  • Z kim niebawem będziesz mógł rozszerzyć współpracę?
  • Jakie popełniłeś błędy podczas tych wizyt, a następnie pomyśl co mógłbyś zrobić lepiej podczas następnych odwiedzin?
  • Co zrobiłeś dobrze?

7. Chwila prawdy.

Nie załamuj się jeśli nie wszystko poszło po twojej myśli. Nie bądź dla siebie surowy i nie zrażaj się. Ludzie są różni i nie z wszystkimi uda ci się nawiązać pozytywne relacje. Dokładnie tak jak w prywatnym życiu. Własny biznes to ciągła nauka i umiejętność podniesienia się po każdej, dużej oraz małej porażce. Nie przestawaj odwiedzać potencjalnych partnerów, a na pewno niebawem odczujesz, że to działa. Z każdej wizyty wyciągaj wnioski. Możesz także robić notatki, aby nie uciekły ci ważne informacje.

Podsumowanie.

Budowanie relacji z innymi przedsiębiorstwami to ważny aspekt rozwoju twojego biznesu. Jest to trudny i skomplikowany proces. Bądź wytrwały i cierpliwy. Zatroszcz się nie tylko o swoich klientów, ale także o swoich najbliższych partnerów. Poszerzaj kręgi swoich biznesowych relacji, zaczynając od lokalnej społeczności, której jesteś częścią.