Co sprawia, że dobre logo może sprzedawać więcej?

Co sprawia, że dobre logo może sprzedawać więcej?

Co sprawia, że dobre logo może sprzedawać więcej?

Logo jest jedną z najważniejszych częścią brandingu każdej firmy.
To pierwsze miejsce, które przykuwa uwagę osób odwiedzających Twoją stronę internetową.

Dlatego to ważne, abyś przy tworzeniu logo upewnił się, czy będzie ono dobrze reprezentować Twoją markę i pomoże Ci nawiązywać kontakt z potencjalnymi klientami.

Istnieje kilka aspektów związanych z projektowaniem logo i mogą się one zmieniać w zależności od Twoich potrzeb i branży, w której działasz. Mimo to, wszystkie najlepsze logotypy mają 5 głównych cech, które czynią je wyjątkowymi.

Dobrze zaprojektowane logo to takie, które jest:

  • proste,
  • dopasowane do charakteru Twojego biznesu,
  • unikalne,
  • zapamiętywalne,
  • ponadczasowe,
  • wszechstronne,

Te cechy sprawią, że Twoje logo będzie się się wyróżniać i sprawi, że klienci szybciej skojarzą je z Twoją marką.

1. Proste.

Wiele z najbardziej wpływowych i odnoszących sukcesy firm w historii ma zaskakująco proste logotypy. Na przykład logo Nike czy słynny projekt Apple. Proste logotypy są łatwe do rozpoznania i zapamiętania. Przejrzystość jest kluczowym składnikiem logo, ponieważ większość klientów skupia się na nim tylko przez krótki czas. Czytelny projekt może zwięźle i skutecznie wyrazić osobowość Twojej marki.

Zrozumiałe logotypy podkreślają najważniejsze części osobowości każdej marki. Skupiają się przede wszystkim na aspektach, takich jak kolory oraz czcionki, a także – na wyeksponowaniu pomysłów w ich najprostszej formie. Na przykład symbol jest potężnym sposobem niesienia prostego przekazu, ponieważ może zaszczepić skojarzenie z określonym zestawem wartości lub idei.

Kolejnym świetnym pomysłem na zaprojektowanie prostego logo mogą być znaki literowe oraz słowne, które nie mają obrazów i skupiają się na przekazywaniu osobowości marki bezpośrednio za pomocą czcionek i kolorów. Można przyjąć, że najważniejszym aspektem w tworzeniu logotypu jest prostota i skupienie się na wykorzystaniu jak najmniejszej liczby elementów. 

2. Dopasowane do charakteru Twojego biznesu.

Pierwszą cechą logotypów wysokiej jakości jest to, że są one odpowiednie dla branży, w której działa dana firma. Co ważne– wyraźnie komunikują osobowość i tożsamość marki. Podstawowym elementem jest użycie kolorów, które mogą wywoływać różne emocje i skojarzenia. Firma sprzedająca zabawki dla dzieci może np. wybrać jasne kolory, które przekazują energię, świetną zabawę i radość.

Drugim ważnym elementem jest czcionka użyta w logo lub znaku słownym. Czcionki pomagają przekazywać ton Twojej marki i jej wartości, co ostatecznie pomaga lepiej zrozumieć ciebie i to, z czym Twoja firma się identyfikuje. Niezaokrąglone i cieńsze czcionki świetnie nadają się do podkreślenia firmy, która działa w branży technologicznej, podczas gdy łagodniejsze kursywy sprawdzą się w firmach zajmujących się sprzedażą biżuterii lub odzieży dla kobiet.

Wybór odpowiedniego symbolu jest kluczowym aspektem ustanowienia wizualnego punktu odniesienia dla Twojego logo. Symbole są ważnymi elementami logotypu, ponieważ mogą być używane samodzielnie jako prostsza wersja Twojego logo. Symbole są niezwykle ważne przy budowaniu powiązań między Twoją marką a ideami oraz wartościami, które za nią stoją.

3. Zapadające w pamięć.

Kolejną ważną cechą dobrego logo jest to, że zapada w pamięć od razu na początku. Celem logo jest nawiązanie kontaktu z klientem i wzbudzenie w nim zainteresowania Twoją marką. Kiedy konsumenci mogą łatwo przypomnieć sobie logo i markę, wtedy ufają danej witrynie, a co za tym idzie – są bardziej skłonni do złożenia zamówień sklepach online. Logo, które jest łatwe do zapamiętania, wywiera silny wpływ, co prowadzi do głębszego utrwalenia się w świadomości konsumentów.

Zapadające w pamięć logotypy łączą wiele z omówionych powyżej elementów, znajdując odpowiednią równowagę między aspektami wizualnymi i tekstowymi. Co ważne –  jasno i spójnie komunikują osobowość i ton Twojej marki.

Takie logotypy są niepowtarzalne. Nawet w branżach, w których istnieją standardy i wspólne normy dotyczące projektów, dobre logo powinno zawsze wyróżniać się na tle innych.

4. Ponadczasowe.

Najlepsze projekty logotypów wyróżniają się na tle innych, ponieważ pozostają aktualne i skuteczne przez lata. Projektowanie logo, które uwzględnia najnowsze trendy, nie zawsze jest dobrą decyzją.

Na chwilę obecną mogą wyglądać dobrze, ale prawdopodobnie później będą musiały zostać przeprojektowane, aby były nadal na czasie. Ponadczasowe logo to takie, które pozostanie aktualne i będzie oddziaływać na ludzi bez względu na to, w jakiej dekadzie będzie prezentowane. Na przykład złote łuki McDonald’s pozostają niezmienione od dziesięcioleci, podobnie jak kultowy znak słowny Coca-Coli.

Ponadczasowe logotypy stawiają na jakość, nie na ilość. Usuwając wiele zbędnych elementów i niesprawdzonych pomysłów, skupiają się na tym, co naprawdę działa. Oznacza to skoncentrowanie się wyłącznie na podstawowych ideach i wartościach. Inną ważną cechą ponadczasowych logo jest to, że zachowują one proste i podstawowe kolory, ignorując gradienty i rozbudowane palety barw, na rzecz bardziej selektywnych i niepowtarzalnych kolorów.

5. Wszechstronne.

Dobre logo może być używane na wiele sposobów i w różnych sytuacjach. Ważne jest to, aby logotyp zapisany był w uniwersalnych formatach graficznych, które łatwo można dostosować do materiałów, w jakich będzie prezentowane.

Nawet najlepiej zaprojektowane logotypy nie są wystarczająco dobre, jeśli stają się nieczytelne. Jednym z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie uniwersalności logo jest zastanowienie się, w jakim formacie je tworzysz i zapisujesz. Tradycyjne obrazy fotograficzne mogą w dużym powiększeniu stać się rozmazane i nieczytelne. Natomiast pliki wektorowe, w których powinny być tworzone i zapisane logotypy, przystosowane są do skalowania. Oznacza to, że wraz ze wzrostem rozmiaru projektu nie zmieni się jego jakość graficzna. Nie stanie się rozmazane, jak w przypadku tradycyjnego zdjęcia.

Wybór prostego projektu natychmiast sprawi, że Twoje logo będzie bardziej wszechstronne. Zbyt wiele linii, zawijasów, elementów lub kolorów może stworzyć skomplikowany projekt, który będzie słabo skalowany.

Podsumowanie:

Dobre logotypy są łatwe do zaprojektowania, gdy skupiasz się na cechach, które czynią je skutecznymi. Tworząc ponadczasowy i wszechstronny projekt masz szansę również stworzyć mocne fundamenty, na których zbudujesz swoją markę.

Posiadając dobre logo, możesz zacząć tworzyć imponującą firmę, która zapadnie w pamięć konsumentów, jednocześnie pozostając w ich pamięci przez długi czas.

napisz komentarz

%d bloggers like this: