Czy znasz 9 najlepszych usług e-mail marketingu dla małych firm?
Czy zastanawiałeś się choćby przez chwilę, czy e-mail marketing jest przyszłością Twojego biznesu lub bloga? Jeśli dotąd nie postawiłeś sobie takiego pytania, to już najwyższa pora, abyś skupił swoje działania na pozyskiwaniu klientów lub czytelników, w ten właśnie sposób. Nieustannie te proste lecz bardzo skuteczne narzedzia marketingowe pomagają odnieść sukces wielu właścicieloma witryn internetowych, bezwzględu na to jaki charakter biznesu prowadzą. Dlaczego i Ty nie miałbyś skorzystać z ich zaskakujących funkcji?
W tym artykule postaram się pokrótce wyjaśnić, jak działa e-mail marketing i pomogę Ci również w wyborze odpowiedniego narzędzia marketingowego.
Dlaczego wybór najlepszej usługi e-mail marketingu jest tak ważny?
E-mail marketing to jedna z najbardziej opłacalnych strategii marketingowych. Według Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego e-mail marketing przynosi średnio 4.300% zwrotu z inwestycji (ROI) dla firm w Stanach Zjednoczonych.
Dzieje się tak, ponieważ e-mail marketing jest łatwy w zarządzaniu, daje pełną kontrolę i pozwala nawiązać bezpośredni kontakt z klientami.
Być może będzie Ci w to trudno uwierzyć, myśląc o stosach wiadomości z reklamami, od których pęka Twoja skrzynka internetowa. Pomyślisz sobie, jak te “śmieci”, które sam codziennkie wrzucam do kosza, mogą przynosić aż takie korzyści? Aby Ci to uzmysłowić, przeczytaj koniecznie mój kolejny wpis: 6 powodów, dla których budowanie listy e-mailowej jest dziś tak ważne, w którym staram się wyjaśnić dlaczego ten proces jest tak skutaczny.
Ważne jest, abyś zwrócił także uwagę na to, że wiele sukcesów w e-mail marketingu zależy w głównej mierze od oprogramowania do e-mail marketingu, ponieważ to od niego przede wszystkim zależy, czy Twoje wiadomości skierowane do klientów lub czytelników, rzeczywiście zostaną dostarczane.
Niestety łatwo można podjąć błędną decyzję o wyborze tego właściwego oprogramowania do e-mail marketingu. Przede wszystkim dlatego, że na samym początku przygody z tego typu działaniami, nie posiadasz wystarczającej wiedzy, aby sprawdzić wszystkie istotne parametry. Być może zaczynasz korzystać z funkcjonalności danego narzędzia, ponieważ miesięczny abonamet jest dość niski, skusiła Cię reklama, bądź wybierasz cokolwiek, ponieważ nie masz czasu, żeby przeczytać recenzje. Wybór niewłaściwego narzędzia, może w konsekwencji prowadzić do zwiększenia kosztów prowadzenia Twojego biznesu. I nadal nie zarobisz więcej.
Na co zwrócić uwagę wybierając właściwe narzędzie do e-mail marketingu?
To jedno z naistotniejszych pytań, które powinieneś sobie zadać. Dobra usługa marketingu e-mailowego powinna umożliwić Ci tworzenie bardzo angażujących biuletynów elektronicznych, z łatwym i intuicyjnym interfejsem, taki który posiada edytor typu drag & drop: „przeciągnij i upuść”.
Powinieneś być w stanie łatwo wysyłać masowe wiadomości e-mail, które są faktycznie spersonalizowane i ukierunkowane, bez jakiegokolwiek wysiłu. Jest to również znane jako automatyzacja marketingu.
Zwróć uwagę, aby wybrana przez Ciebie usługa zawierała:
- łatwe zarządzanie listą subskrybentów,
- podział kontaktów na indywidualne grupy,
- skuteczne śledzenie kampanii marketingowych.
Pamiętaj również, że firma, z którą podejmiesz współpracę, powinna zagwarantować Ci także, że przesyłane przez Ciebie treści marketingowe nie będą kierownae do Folderu SPAM, Twoich odbiorców.
Poniżej postaram się przedstawić Ci kilka narzędzi do e-mail marketingu, które powinny pomóc Ci, w osiągnięciu zamierzonych efektów sprzedażowych lub innych.
Constant Contact to jedna z największych i najszybciej rozwijających się usług e-mail marketingu na świecie. Jest to również najłatwiejsza w obsłudze i przyjazna dla początkujących usługa e-mail marketingu.
Możesz łatwo zarządzać listami e-mailowymi, kontaktami, szablonami e-maili, kalendarzem marketingowym i nie tylko.
Każde konto zapewnia dostęp do nieograniczonej liczby wiadomości e-mail, łatwego śledzenia i raportowania, wbudowanych narzędzi do udostępniania w mediach społecznościowych, bezpłatnej biblioteki obrazów, segmentacji list, integracji reklam na Facebooku oraz zaawansowanej integracji ze sklepami eCommerce.
Ponadto jeśli potrzebujesz użyć zaawansowanych funkcji Constant Content zapewni Ci je w planie Plus. Będziesz mógł skorzystać m.in. z:
- automatyzacji poczty e-mail,
- kampanie kroplowe,
- ankiety,
- kupony,
- testy A/B.
Constant Contact oferuje także niezawodną obsługę klienta poprzez czat, rozmowami telefonicznymi, e-mailem, wsparciem społeczności i ogromną biblioteką pomocnych zasobów.
Oprócz szkoleń online oferują również osobiste seminaria na żywo w całych Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu właściciele małych firm mogą szybko nauczyć się podstaw marketingu e-mailowego i zacząć z niego korzystać, aby rozwijać swoją działalność jak profesjonalista.
Ze wszystkich powyższych powodów oceniamy Constant Contact jako najlepszą usługę e-mail marketingu dla małych firm i startupów.
Constant Contact ma 30-dniowy bezpłatny okres próbny (nie wymaga karty kredytowej). Następnie ich ceny zaczynają się już od 9,99 USD miesięcznie.
2. SendinBlue
SendinBlue to kompletne oprogramowanie do marketingu SMS i e-mail dla firm. Są jedną z najszybciej rozwijających się platform e-mail marketingu w Europie.
Jest to niezwykle łatwa w użyciu platforma z doskonałymi narzędziami do tworzenia pięknych i bardzo angażujących e-maili. Ich prosty edytor wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść” jest idealny dla początkujących, którzy nie mają doświadczenia w e-mail marketingu.
SendinBlue zawiera przyjazne dla początkujących narzędzia do automatyzacji marketingu, które umożliwiają wysyłanie e-maili transakcyjnych, tworzenie przepływów pracy dla automatycznych wiadomości uzupełniających i segmentację użytkowników. Może również wybrać najlepszy czas na wysyłanie zbiorczych wiadomości e-mail przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, aby zapewnić najlepszą dostarczalność wiadomości e-mail.
SendinBlue oferuje całkowicie darmowy plan marketingu e-mailowego z nieograniczoną liczbą kontaktów. Ich bezpłatny plan pozwala wysyłać do 300 e-maili dziennie, ale wszystkie Twoje e-maile będą miały swój branding.
Ich płatne plany zaczynają się od 25 USD miesięcznie za Lite. Możesz również dołączyć SMS-y do swojego konta, ale ceny będą się różnić w zależności od wymagań dotyczących wysyłania.
Niedawno ulepszyli swój plan premium, aby zawierał bardziej zaawansowane funkcje, takie jak kreator stron docelowych, czat na żywo, CRM sprzedaży i integracja reklam na Facebooku. Oznacza to, że użytkownicy uzyskują teraz większą wartość za tę samą cenę.
SendinBlue oferuje również osobną usługę masowego marketingu e-mailowego SMTP, której można używać do obsługi automatycznych lub transakcyjnych wiadomości e-mail z witryny WordPress. Nie potrzebujesz tego do kampanii e-mail marketingowych, ale jest to przyjemna funkcja, jeśli masz dużą witrynę internetową i chcesz otrzymywać automatyczne wiadomości e-mail oparte na treści w czasie rzeczywistym.
3. HubSpot
HubSpot to jedno z najbardziej znanych programów w przestrzeni CRM i e-mail marketingu.
Ich usługa marketingu e-mailowego jest bezpłatna i zawiera wiele zaawansowanych funkcji automatyzacji zaprojektowanych z myślą o rozwoju Twojej firmy.
Możesz użyć prostego narzędzia do tworzenia wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść” oraz szeregu szablonów, aby stworzyć całkowicie niestandardowy biuletyn, który pasuje do osobowości i kolorów Twojej marki.
Ze względu na natywną integrację z HubSpot CRM, możesz spersonalizować swoje e-maile dla każdego subskrybenta na podstawie takich rzeczy, jak typ urządzenia, kraj, członkostwo na liście lub inne niestandardowe informacje, które możesz mieć na temat indywidualnego subskrybenta.
HubSpot jest wyposażony we wszystkie potężne funkcje, których można oczekiwać od oprogramowania do e-mail marketingu na poziomie przedsiębiorstwa, takie jak optymalizacja czasu wysyłania, wysoka dostarczalność wiadomości e-mail, testy A/B, szczegółowa analiza wydajności, automatyzacja marketingu, kampanie kroplowe i wiele innych.
Jednym z głównych powodów, dla których klienci mali, średni i korporacyjni wybierają HubSpot, jest to, że oferują one wszechstronną platformę marketingową, która obejmuje marketing e-mailowy, CRM, przepływy pracy automatyzacji, narzędzia sprzedaży, kreator stron internetowych, centrum operacyjne i wiele innych.
Hubspot Email Marketing ma bezpłatny plan, który obejmuje CRM i wszystkie bezpłatne narzędzia marketingowe, sprzedażowe, serwisowe i operacyjne HubSpot.
Darmowa wersja umożliwia wysyłanie 2000 e-maili i przechowywanie nieograniczonej liczby subskrybentów. Możesz tworzyć niestandardowe formularze rejestracji i wyskakujące okienka, tworzyć strony docelowe, zarządzać i śledzić reklamy online i nie tylko. Zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do rozpoczęcia pracy.
Jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych możliwości, ich płatne plany zaczynają się od 45 USD miesięcznie.
4. Omnisend
Omnisend to potężna usługa marketingu SMS i e-mail dla firm eCommerce, które szukają rozwiązania do automatyzacji marketingu wielokanałowego.
Oferują jeden z najbardziej hojnych darmowych planów e-mail marketingowych, ponieważ zawiera wszystkie zaawansowane funkcje, takie jak wstępnie zbudowane przepływy pracy automatyzacji, segmentacja subskrybentów, testy A/B, raporty wydajności, a nawet powiadomienia SMS + web push.
Większość innych bezpłatnych planów marketingu e-mailowego jest ograniczona, ale Omnisend jest przekonany o swojej propozycji wartości, więc oferuje prawie wszystko w swoim bezpłatnym abonamencie. Wraz ze wzrostem listy kontaktów będziesz musiał przejść na ich płatne plany.
Omnisend bezproblemowo integruje się ze wszystkimi popularnymi platformami do tworzenia stron internetowych i eCommerce, takimi jak WooCommerce, Shopify, BigCommerce i innymi. Mają również integrację z setkami innych narzędzi biznesowych, takich jak oprogramowanie do czatu na żywo, usługa pomocy technicznej i nie tylko.
Najlepszą rzeczą, która nam się podobała w Omnisend, są ich gotowe przepływy pracy z automatyzacją marketingu eCommerce, które zostały zaprojektowane, aby pomóc Ci zwiększyć przychody. Obejmuje to e-maile, takie jak serie e-maili powitalnych, e-maile o porzuceniu koszyka, e-maile dotyczące sprzedaży krzyżowej i inne.
Ich kreator wiadomości e-mail jest bardzo łatwy w użyciu i zawiera duży wybór szablonów wiadomości e-mail, dzięki czemu możesz tworzyć piękne, markowe kampanie. Po skonfigurowaniu możesz spersonalizować wiadomość e-mail, korzystając z ich potężnych funkcji kierowania i segmentacji.
Wielu użytkowników uwielbia w Omnisend to, że oferują wbudowane SMS-y, więc nie musisz płacić za osobne oprogramowanie, a ich funkcja SMS umożliwia wysyłanie wiadomości w 209 regionach na całym świecie.
Darmowy plan marketingowy e-mail Omnisend pozwala skontaktować się z maksymalnie 250 subskrybentami, a ich płatne plany zaczynają się od 16 USD miesięcznie.
5. Drip
Drip to potężna platforma e-mail marketingu dla przedsiębiorstw dla handlu elektronicznego, blogerów i sprzedawców cyfrowych. Oferują szeroką gamę narzędzi ułatwiających automatyzację marketingu, lejki sprzedażowe i personalizację.
Ich oprogramowanie do obsługi poczty e-mail oferuje bezproblemową integrację ze wszystkimi popularnymi kreatorami witryn, w tym WordPress i WooCommerce. Pozwala to na łatwe dodawanie wyskakujących okienek / formularzy rejestracji w witrynie i pozyskiwanie większej liczby potencjalnych klientów.
To, co odróżnia Drip od konkurencji, takiej jak Campaign Monitor, to inteligentne narzędzia do automatyzacji marketingu, inteligentniejsze segmentowanie wiadomości e-mail, funkcje testowania podziału, grupy list i wizualny kreator przeciągania i upuszczania do automatyzacji przepływów pracy. Te funkcje pozwalają dotrzeć do docelowych klientów na liście e-mailowej, aby uzyskać większą sprzedaż.
Opcje wsparcia w Drip obejmują wsparcie na czacie na żywo, seminaria internetowe, szkolenia w zakresie automatyzacji, szczegółowe kursy, bezpłatne przewodniki i doskonałą dokumentację.
Używamy Drip w kilku naszych firmach, ponieważ pozwala nam wysyłać masowe wiadomości e-mail, jednocześnie łącząc się i angażując z każdym klientem na poziomie osobistym za pomocą inteligentnej automatyzacji marketingu eCommerce.
Ich funkcja atrybucji przychodów z handlu elektronicznego pokazuje nam dokładnie, ile przychodów generujemy z każdej kampanii e-mail marketingowej.
Mimo że jest to trochę drogie, uważamy, że Drip to najlepsze oprogramowanie do e-mail marketingu dla witryn eCommerce i właścicieli firm, którzy potrzebują bardziej zaawansowanych funkcji, aby zmaksymalizować swoje działania marketingowe.
Drip oferuje bezpłatną wersję próbną, a ich plany zaczynają się od 49 USD miesięcznie, co obejmuje wszystkie ich funkcje.
Niedawno do wszystkich planów dodali powiadomienia SMS, które umożliwiają łączenie się z użytkownikami zarówno w kanale marketingowym e-mail, jak i SMS-em. Dzięki temu są prawdziwą platformą do marketingu e-mailowego typu „wszystko w jednym” dla właścicieli sklepów.
6. Moosend
Moosend to niedroga usługa marketingu e-mailowego dla małych firm. Zawiera zestaw potężnych funkcji automatyzacji marketingu, narzędzia do tworzenia list e-mailowych, strony docelowe i nie tylko.
Możesz szybko utworzyć biuletyn e-mail i dostosować projekt wiadomości e-mail do swojej marki w ciągu kilku minut, wybierając spośród kilkudziesięciu gotowych szablonów wiadomości e-mail lub tworząc całkowicie niestandardowy szablon.
Zaletą Moosend jest to, że oferują funkcje automatyzacji marketingu we wszystkich planach, w tym w abonamencie bezpłatnym. Możesz użyć ich projektanta automatyzacji przepływu pracy, aby zaoferować spersonalizowaną podróż subskrybenta dla subskrybentów biuletynu.
Moosend oferuje szczegółowe analizy wiadomości e-mail, które pokazują ważne wskaźniki, takie jak otwarcia wiadomości e-mail, kliknięcia, odbicia, wyświetlenia produktów, zakupy, niestandardowe śledzenie zdarzeń, a nawet przewidywane dane demograficzne.
Wszystkie plany są wyposażone w zaawansowane funkcje optymalizacji konwersji, takie jak testy A/B, analiza mapy cieplnej wiadomości e-mail, liczniki czasu, treści warunkowe, silnik AI do rekomendacji produktów, formularze wyskakujące, pływające paski, formularze subskrypcji biuletynów i wiele innych.
Moosend oferuje wiecznie darmowy plan dla maksymalnie 1000 subskrybentów e-maili i nieograniczoną liczbę e-maili (karta kredytowa nie jest wymagana). Następnie ich ceny zaczynają się od 8 USD miesięcznie za plan Pro, który obejmuje narzędzie do tworzenia stron docelowych, wiadomości e-mail transakcyjne dla witryn eCommerce, zarządzanie zespołem i wiele innych.
7. AWeber
AWeber jest jednym z najstarszych i najpopularniejszych dostawców usług e-mail marketingu na świecie. Oferują szeroką gamę narzędzi dla małych i średnich firm do zarządzania marketingiem e-mailowym.
Rozpoczęcie pracy z AWeber jest łatwe. Bezproblemowo łączy się z większością platform, w tym WordPress. Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zapoznaj się z naszym ostatecznym przewodnikiem, jak połączyć AWeber z WordPress.
Otrzymasz dostęp do gotowych do użycia szablonów wiadomości e-mail w formacie HTML, zarządzania listami, autoresponderów, testów a/b i śledzenia wiadomości e-mail ze szczegółowymi informacjami.
AWeber ma również inne potężne funkcje marketingu e-mailowego, takie jak wiadomości e-mail AMP, automatyczne przesyłanie wiadomości e-mail z RSS do wiadomości e-mail dla blogerów oraz segmentacja subskrybentów oparta na tagach.
Opcje wsparcia obejmują czat na żywo, wsparcie telefoniczne, wsparcie e-mailowe, seminaria internetowe na żywo oraz obszerną bibliotekę poradników i samouczków.
AWeber oferuje ograniczony bezpłatny plan dla maksymalnie 500 subskrybentów. Następnie ich ceny zaczynają się od 19 USD miesięcznie. Możesz także zapisać się na plany kwartalne lub roczne, aby zaoszczędzić jeszcze więcej.
8. ConvertKit
ConvertKit to solidna platforma do e-mail marketingu dla profesjonalnych blogerów, autorów i marketerów. Jest niezwykle łatwy w użyciu i niesamowicie wydajny.
Unikalną funkcją ConvertKit jest możliwość łatwego oferowania aktualizacji treści i zachęt za pomocą formularzy rejestracji e-mail. Jest również wyposażony w łatwe w zarządzaniu automatyczne odpowiedzi, które umożliwiają wysyłanie e-maili kroplowych z ich usługi e-mail.
Dzięki ConvertKit możesz łatwo podzielić subskrybentów na tych, którzy są zainteresowani i tych, którzy już kupili. Pomaga to zwiększyć konwersje dzięki automatycznym e-mailom, które są bardziej osobiste. W kategoriach marketingowych nazywa się to ukierunkowanym marketingiem e-mailowym.
Mają wszystkie zaawansowane funkcje, których można oczekiwać od najwyższej klasy usługi marketingu e-mailowego, takie jak testowanie a/b, piękne szablony wiadomości e-mail, kreator stron docelowych, inteligentne przepływy pracy i wiele innych.
ConvertKit oferuje wsparcie e-mailowe i posiada obszerną bazę wiedzy z doskonałymi materiałami do nauki.
Wiele funkcji ConvertKit, takich jak płatne biuletyny, jest specjalnie zaprojektowanych dla twórców i profesjonalnych blogerów, dlatego oceniamy je jako najlepszą usługę e-mail marketingu dla profesjonalnych blogerów.
Dodali nawet możliwość sprzedaży produktów cyfrowych i subskrypcji z tej samej platformy.
ConvertKit oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, a ich ceny zaczynają się od 29 USD miesięcznie. Oferują również 30-dniową politykę zwrotu pieniędzy.
Ich plan Creator Pro obejmuje również zaawansowane funkcje, takie jak system polecania biuletynów, punktacja subskrybentów, zaawansowane raportowanie i niestandardowi odbiorcy na Facebooku.
9. Mailchimp
Mailchimp jest jednym z najpopularniejszych dostawców usług e-mail marketingu na świecie, głównie dlatego, że oferuje zawsze bezpłatny plan usług e-mail marketingu.
Chociaż nie polecamy go już, ponieważ na rynku dostępne są lepsze rozwiązania, smutną rzeczywistością jest to, że nie możemy stworzyć najlepszej listy oprogramowania do e-mail marketingu bez uwzględnienia Mailchimp ze względu na ich dużą popularność.
Mailchimp jest dostarczany z łatwym narzędziem do tworzenia wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść”, autoresponderami, segmentacją kontaktów na grupy i prostym śledzeniem na potrzeby analiz. Pozwala także ustawić czas dostawy na podstawie stref czasowych użytkownika oraz można skonfigurować segmentację na podstawie geolokalizacji.
Możesz łatwo zintegrować MailChimp z WordPress, Magento, Shopify i wieloma innymi platformami. Jeśli korzystasz z WordPressa, zapoznaj się z naszym ostatecznym przewodnikiem dotyczącym korzystania z Mailchimp i WordPress, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.
Jeśli chodzi o funkcje automatyzacji marketingu, platforma Mailchimp jest dość ograniczona w porównaniu z innymi dostawcami z naszej listy, takimi jak HubSpot, Drip czy ConvertKit.
W ostatnich latach Mailchimp próbował dodać wiele „zaawansowanych” funkcji, ale po przetestowaniu wielu z nich nie są one naprawdę zaawansowane.
Wsparcie Mailchimp jest oferowane przez e-mail, czat na żywo i obszerną bazę wiedzy z samouczkami. Jednak ich wsparcie jest często powolne i nie dorównuje jakości usług, które otrzymujesz od Constant Contact.
Mailchimp oferuje zawsze darmowy plan, który pozwala wysłać 12 000 e-maili do 2000 subskrybentów. Ten plan jest dość ograniczony, ponieważ nie otrzymujesz funkcji, takich jak optymalizacja czasu wysyłania, zaawansowana segmentacja, testowanie na wielu odmianach itp. Musisz również wyświetlać ich markę w wiadomości e-mail. Wreszcie, wsparcie ogranicza się tylko do poczty e-mail, co jest w porządku, jeśli jesteś hobbystą, ale jako poważna firma potrzebujesz niezawodnego wsparcia, na które możesz liczyć.
Ich płatne plany zaczynają się od 10 USD miesięcznie dla maksymalnie 500 subskrybentów, a ceny rosną wraz z przyrostem 500 subskrybentów.
Jeśli jednak chcesz mieć nieograniczoną liczbę odbiorców, zaawansowaną segmentację odbiorców, testy na wielu odmianach i raportowanie porównawcze, musisz przejść do ich planu 299 USD miesięcznie.
Końcowe przemyślenia: najlepsza usługa e-mail marketingu
Istnieją dziesiątki usług e-mail marketingu, a my chcemy mieć pewność, że wybierzesz tę właściwą dla swoich potrzeb biznesowych. Poniżej znajduje się nasz ekspercki wybór:
Jeśli jesteś małą firmą, organizacją non-profit lub nowym blogerem, zalecamy korzystanie z Constant Contact. Ich ceny są świetne, a zespół wsparcia jest absolutnie na najwyższym poziomie. Ich zespół onboardingowy pomoże Ci od razu odnieść sukces w marketingu e-mailowym.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy / witrynę e-commerce, zalecamy korzystanie z Omnisend lub Drip, ponieważ oferują one najlepsze oprogramowanie do e-mail marketingu eCommerce. Ich funkcje personalizacji i automatyzacji są niezwykle wydajne. Wiele naszych własnych stron biznesowych korzysta z Drip.
Jeśli jesteś profesjonalnym blogerem lub twórcą treści, zalecamy korzystanie z ConvertKit. Oferują łatwą w użyciu platformę z zaawansowaną segmentacją i lejkami, które pomogą Ci przenieść Twój biznes blogowy na wyższy poziom.
Jeśli jesteś właścicielem firmy, który potrzebuje potężnego narzędzia do automatyzacji marketingu, które łączy marketing e-mailowy, masowe wiadomości e-mail SMTP i wiadomości SMS, zalecamy korzystanie z SendinBlue. Ich platforma jest łatwa w użyciu i pozwalają zarządzać zarówno pocztą e-mail, jak i SMS-em z jednego interfejsu. Oferują również dość hojny, na zawsze darmowy plan, co czyni je najlepszym darmowym oprogramowaniem do e-mail marketingu.
Jeśli szukasz kompleksowego rozwiązania do marketingu e-mailowego, zalecamy skorzystanie z HubSpot. Oferują potężny zestaw narzędzi marketingowych, w tym marketing e-mailowy, CRM, narzędzia sprzedażowe, czat na żywo, kreator stron internetowych i wiele innych. Bezpłatny plan jest świetny do generowania leadów, ponieważ pozwala przechowywać nieograniczoną liczbę subskrybentów.
Wskazówka dla profesjonalistów: zdobądź więcej subskrybentów poczty e-mail szybciej!
Po wybraniu usługi marketingu e-mailowego dla swojej firmy prawdopodobnie będziesz chciał zacząć zdobywać więcej subskrybentów e-maili.
Używamy i polecamy OptinMonster. Jest to potężny zestaw narzędzi do optymalizacji konwersji, który pomaga zmienić osoby opuszczające witrynę internetową w subskrybentów i klientów wiadomości e-mail.
OptinMonster bezproblemowo integruje się ze wszystkimi najlepszymi usługami e-mail marketingu, o których wspomnieliśmy powyżej i dziesiątkami innych.
Założyciel WPBeginner, Syed Balkhi, jest również współzałożycielem OptinMonster. Początkowo zbudował OptinMonster, aby pomóc rozwijać naszą własną listę e-mailową. Po premierze w 2013 r. ogromnie się rozrósł dzięki ponad milionowi aktywnych instalacji wtyczki WordPress.
Obecnie OptinMonster jest używany przez niektóre z największych marek na świecie, w tym McAfee, Experian, TripAdvisor, Pinterest, Harvard University, Pateron i inne.
Oprócz OptinMonster możesz również użyć następujących narzędzi, aby powiększyć swoją listę e-mail marketingową:
WPForms – kreator formularzy WordPress nr 1, którego można używać do tworzenia formularzy kontaktowych, ankiet, ankiet i innych rodzajów formularzy. Posiada wbudowaną integrację ze wszystkimi popularnymi usługami e-mail marketingu. Zaufało jej ponad 5 milionów właścicieli witryn.
SeedProd – Chcesz tworzyć niestandardowe strony docelowe, aby zwiększyć konwersje? SeedProd oferuje znacznie lepsze wrażenia z tworzenia stron docelowych. Dlatego właściciele inteligentnych witryn używają SeedProd wraz z preferowaną usługą e-mail marketingu, ponieważ integruje się ze wszystkimi popularnymi platformami e-mail.
LiveChat.com — jednym z najłatwiejszych sposobów na powiększenie listy e-mailowej jest połączenie oprogramowania do czatu na żywo z usługą e-mail marketingu. Korzystamy z LiveChat na kilku naszych stronach.
ChatBot.com – Innym sprytnym sposobem na powiększenie listy e-mailowej jest użycie oprogramowania chatbot i połączenie go z usługą e-mail marketingu.
RafflePress – jest to wiodąca platforma rozdań i konkursów WordPress. Pozwala wykorzystać marketing wirusowy do powiększania listy e-mailowej.
Dodatkowa wskazówka: popraw dostarczalność wiadomości e-mail
Wszystkie narzędzia do biuletynów e-mail, które udostępniliśmy w tym artykule, mają świetne wskaźniki dostarczania wiadomości e-mail.
Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że Twoje e-maile marketingowe będą zawsze dostarczane.
1. Użyj profesjonalnego adresu e-mail
Platformy e-mail, takie jak Gmail, Outlook i inne, mają algorytmy wyszukujące zachowania spamerskie. Jednym z nich jest adres e-mail nadawcy.
Jako firma ważne jest, aby używać profesjonalnego biznesowego adresu e-mail (na przykład twojeimie@twojafirma.com), a nie ogólnego adresu hotmail lub gmail.
Pomoże to upewnić się, że Twój wskaźnik dostarczalności wiadomości e-mail jest wyższy niż średnia w branży.
2. Wysyłaj ukierunkowane wiadomości e-mail na podstawie zainteresowań
Bardzo ważne jest, abyś personalizował swoje e-maile w oparciu o segmenty użytkowników. Oprogramowanie do e-mail marketingu, takie jak Constant Contact i HubSpot, umożliwia łatwe grupowanie subskrybentów w segmenty, takie jak najbardziej aktywni, nieaktywni, zainteresowani określonymi tematami, niestandardowe segmenty itp.
Pomoże to Twoim kampaniom e-mail marketingowym uzyskać najwyższy współczynnik otwarć i współczynnik klikalności, co jest dużym czynnikiem wpływającym na przyszłą dostarczalność wiadomości e-mail.
Zawsze zalecamy wysłanie spersonalizowanego e-maila powitalnego do wszystkich nowych subskrybentów, a następnie odpowiednio posegmentuj użytkowników na podstawie ich zainteresowań.
Ważne jest również, aby użytkownicy mieli wyraźny link do anulowania subskrypcji, aby mogli zrezygnować z subskrypcji zamiast oznaczać Twoje e-maile jako spam.
Aby uzyskać więcej wskazówek, zapoznaj się z tym szczegółowym przewodnikiem e-mail marketingu z przykładami, które pomogą Ci stworzyć udaną kampanię e-mail marketingu.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące oprogramowania do e-mail marketingu
Pomagając tysiącom użytkowników wybrać najlepsze oprogramowanie do e-mail marketingu, odpowiedzieliśmy na wiele pytań. Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące platform do e-mail marketingu.
Czy mogę prowadzić masowy marketing e-mailowy z Gmaila lub Outlooka?
W teorii tak. Ale to szybko spowoduje zawieszenie twoich kont e-mail. G Suite i Outlook nie są przeznaczone do zbiorczego wysyłania e-maili. Są świetnym rozwiązaniem dla profesjonalnych e-maili biznesowych.
Jaka jest najlepsza bezpłatna usługa marketingu e-mailowego?
Wiele usług e-mail marketingu oferuje bezpłatne poziomy do ograniczonego wykorzystania. Najlepszą bezpłatną usługą marketingu e-mailowego jest SendinBlue, ponieważ ich bezpłatny plan nie ma limitu liczby subskrybentów. HubSpot, Moosend, MailerLite i MailChimp oferują również bezpłatne plany usług e-mail marketingu.
Ile kosztuje e-mail marketing?
Twój koszt e-mail marketingu będzie całkowicie zależał od liczby subskrybentów, łącznej liczby wiadomości e-mail, które wysyłasz w miesiącu oraz platformy e-mail, z której korzystasz. Średnie koszty e-mail marketingu dla małej firmy wynoszą około 20–300 USD miesięcznie na e-mail marketingu, biorąc pod uwagę, że zarządzają własną kampanią. Jeśli korzystasz z agencji marketingu e-mailowego, Twój koszt może być bliższy 500 USD miesięcznie lub więcej.
Czy e-mail marketing może pomóc w pozycjonowaniu?
E-mail marketing nie ma bezpośredniego wpływu na SEO. Może to jednak pomóc w uzyskaniu większego ruchu na Twojej stronie, co może prowadzić do większej liczby udostępnień, a czasem linków zwrotnych / wzmianek.
Google i inne wyszukiwarki używają udostępnień i wzmianek jako sygnałów społecznościowych do rankingu witryn. Tak więc pośrednio e-mail marketing może pomóc w rankingu SEO Twojej witryny.
Możesz także użyć tych najlepszych wtyczek i narzędzi WordPress SEO, aby poprawić swoje rankingi.
Która aplikacja do marketingu e-mailowego jest najlepsza dla Shopify?
Wiele z powyższych usług marketingu e-mailowego oferuje intuicyjną aplikację Shopify, która jest łatwa w użyciu. Zalecamy korzystanie z Drip, ponieważ oferuje solidne narzędzia do automatyzacji marketingu eCommerce, które bezproblemowo integrują się zarówno z Shopify, jak i WooCommerce.
Niektórzy zaawansowani użytkownicy eCommerce wolą Klaviyo do marketingu e-mailowego Shopify, ale ich platforma jest dość droga dla małych firm.
Czy istnieją inne platformy do marketingu e-mailowego, które nie są tutaj wymienione?
Tak, istnieją dosłownie setki usług e-mail marketingu, ale nie wymieniliśmy ich wszystkich tutaj. Wierzymy, że stworzenie pełnej listy platform e-mail spowodowałoby więcej zamieszania i spowodowałoby paraliż wyboru dla niezaawansowanych technicznie czytelników.
Wypróbowaliśmy wszystkie najlepsze główne usługi e-mail marketingu, w tym wiele, których nie ma na naszych listach platform e-mail powyżej, takich jak: MailerLite, ActiveCampaign, GetResponse, Ontraport, Mailjet, Campaign Monitor, InfusionSoft (obecnie Keap), Klaviyo, Marketo, Eloqua, Pardot Salesforce, Sendloop, iContact, Emma, TotalSend, SharpSpring, MailPoet i nie tylko.
Najlepsze usługi e-mail marketingu, które wybraliśmy do umieszczenia na naszej liście, zapewniają najlepsze funkcje w najlepszej cenie.
Jakie są Twoim zdaniem najlepsze usługi e-mail marketingu?
Nasze najlepsze wybory najlepszych usług e-mail marketingu to:
Constant Contact – Najlepsze usługi e-mail marketingu dla małych firm.
SendinBlue – Najlepsza platforma do marketingu e-mailowego i SMS.
HubSpot – Wszystko w jednym e-mail marketingu i CRM dla rozwijających się firm.
Bonus: Omnisend lub Drip jako najlepsza platforma e-mail marketingu dla eCommerce.
Wraz ze strategią e-mail marketingu zalecamy również dodanie powiadomień web push na swojej stronie. To kolejny skuteczny sposób na nawiązanie kontaktu z odwiedzającymi po opuszczeniu Twojej witryny. Używamy PushEngage na WPBeginner i stał się on 5 głównym źródłem ruchu na naszej stronie.
Mamy nadzieję, że ten artykuł dał Ci dobry przegląd najlepszych usług e-mail marketingowych dla Twojej firmy. Możesz również zobaczyć naszą listę 24, które muszą mieć wtyczki WordPress dla witryn biznesowych, oraz nasze porównanie najlepszych biznesowych usług telefonicznych dla małych firm.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.