Jak wypromować swoją stronę internetową? Sprawdź najnowsze trendy!
Chciałbyś wypromować stronę internetową za pomocą kilku prostych metod?
W poniższym artykule przedstawię Ci kilka łatwych i nieskomplikowanych wskazówek, jak przy niewielkim nakładzie pracy wypromować dowolną stronę internetową.
Jak zbudować strategię linków zwrotnych?
Czy wiesz, co jest w obecnie najcenniejszą walutą Internetu? To dobrej jakości linki, które prowadzą do Twojej strony internetowej. To one budują jej wiarygodność w wirtualnej i globalnej strukturze wszyskich zamieszczonych tam treści.
Z pewnością przeczytałeś mnóstwo artykułów na temat strategii budowania linków takich jak artykuły gościnne, naprawa uszkodzonych linków, odzyskiwanie utraconych linków, wzmianki bez użycia linków, komentarze na blogu, zasięg HARO itp.
W tych artykułach znajdziesz informacje o tym, jak przeprowadzić zasięg, jakich narzędzi używać i jakie są sposoby tworzenia linków zwrotnych.
Brakuje im jednak jednego kluczowego elementu.
Siły, którą wykorzystuje “dźwignia”.
Zapytasz, jakie ma znaczenie „siła dźwigni” w kontekście strategii budowania linków. Otóż pełni ona bardzo ważną rolę.
Wiesz już, że linki zwrotne są jak waluta. Im więcej ich masz, tym większe zyskujesz szanse na wyższe rankingi w wyszukiwarkach. A im większe są szanse na najlepsze i najwyższe pozycje na Twojej liście wyszukiwań, tym więcej pieniędzy możesz zarobić.
Uzyskiwanie linku zwrotnego do Twojej witryny ma wielką wartość.
Warto podkreślić, że wartość linku, który odsyła do Twojej strony internetowej, jest bezpośrednio powiązana z oceną domeny (DR) witryny, z której uzyskujesz link.
DR to skala ocen stworzona przez Ahrefs (Moz wykorzystuje skrót DA), która jest liczbą od 0 do 100. W oparciu o Twój profil linków zwrotnych i zdolność do pozycjonowania na stronach wyników wyszukiwania (SERP) Twoja
- Kiedy zakładasz nowego bloga, Twój DR wynosi 0.
- DR małych blogów wynosi między 30–50.
- Duże blogi mają DR w granicach 70–80.
- Korporacje mają DR w granicach 80–90.
- Najpopularniejsze witryny w Internecie, takie jak Google, YouTube i Facebook, Allegro mają DR na poziomie 99+.
Zastanawiasz się, jak powyższe liczby odnoszą się do wartości linków zwrotnych?
Wygląda to następująco:
- Linki z małych, niszowych blogów, które mają DR równe 25, są znacznie mniej wartościowe niż linki z wysokiej jakości stron, jak Wikipedia czy Wirtualna Polska, których DR przekracza 90.
- Wartość linku (ze strony z wysokim DR) jest przekazywana do Twojej. Innymi słowy – im wyższy DR witryny, która prowadzi do Ciebie, tym Twoja strona internetowa jest bardziej ceniona.
- Linki, które kierują do Twojej strony internetowej to głosy zaufania w oczach Google. Pokazują, że Twoja witryna jest godna zaufania.
- Linki zwrotne są nadal jednym z największych czynników rankingowych w Google, ponieważ są trudne do uzyskania. Nie pojawiają się tak po prostu – trzeba na nie zapracować albo je kupić.
- Jeśli chcesz samodzielnie wypromować swoją witrynę, warto o tym pomyśleć i zaplanować strategię działania.
Ciekawostką jest informacja, że agencje marketingu cyfrowego pobierają od około 500 do 10 000 złotych za jedno łącze o wysokim DR.
Uzyskanie kilku linków zwrotnych o wysokim DR może pomóc Ci w przejściu na pierwszą stronę Google, a co za tym idzie – zbliży Cię do zarobienia większej ilości pieniędzy, nawet na jednym wpisie.
Jak to zrobić?
Jak już wcześniej wspomniałem, powinieneś skupić się na pozyskiwaniu linków zwrotnych, ze stron o wysokim DR. Nie jest to łatwe zadanie, ale jeśli się mocno zaangażujesz, to uda Ci się to osiągnąć.
Jest kilka możliwości pozyskania linków. Oto one:
- agencje marketingowe, które oferują płatne usługi,
- samodzielne wyszukiwanie partnerów, którzy umieszczą link na swoich stronach – Ty w zamian dodasz ich linki na swojej witrynie,
- innych sposobów nie polecam, gdyż są dość ryzykowne. Możesz stracić wiarygodność i zaufanie w „oczach Google”, jeśli nieodpowiednie strony internetowe podlinkują Cię u siebie.
Warto wspomnieć, że mówiąc o dźwigni, mam na myśli linki pochodzące ze stron internetowych, a nie z mediów społecznościowych. Linki umieszczone w postach na Facebooku, Instagramie czy TikToku nie zbudują takiej strategii.
Weź to pod uwagę.
Ile wart jest link zwrotny?
Aby określić wartości linku pod uwagę brane są następujące czynniki: ocena domeny witryny, nisza, w której porusza się strona internetowa, ruch, wartości marki itp.
Ahrefs przeprowadził badanie wartości linku zwrotnego i stwierdził, że średnia wartość zakupu linku wyniosła 352,92 dolarów.
Oznacza to, że nie tylko linki zwrotne, kierujące do Twojej strony, są cenne. W miarę postępu budowania przez Ciebie własnej witryny będzie ona zyskiwała większy DR. To znaczy, że będziesz mógł wymieniać się linkami zwrotnymi ze swoimi partnerami lub je sprzedawać za realne pieniądze.
Pasywne budowanie linków.
Nadal wielu ekspertów ds. optymalizacji wyszukiwarek i content marketerów twierdzi, że najlepszym sposobem na zbudowanie dobrego zaplecza dla strony internetowej jest „pasywne budowanie linków”, czyli uzyskiwanie linków do artykułu bez jakiegokolwiek dalszego działania.
Tę taktykę budowania linków można wykonać, tworząc oryginalne badania, dodając infografiki, filmy, studia przypadków i pisząc wysokiej jakości treści.
Chociaż wszystkie powyższe elementy powinny zostać włączone do niektórych postów, pasywne budowanie linków jest mitem.
Uzyskanie wysokiej jakości linków to koło zamachowe, które nagradza tylko najbardziej widoczne witryny.
Załóżmy na przykład, że tworzysz interesujący artykuł, pełen oryginalnych badań, infografik i filmów. Jest zdecydowanie lepszy niż jakikolwiek wpis, znajdujący się w rankingu na pierwszej stronie Google.
Niestety po utworzeniu zupełnie nowego artykułu nie będzie on od razu widoczny na górnej liście. Może znaleźć się na 3 lub 4 stronie, a może nawet nie przebić się i nie znaleźć w 100 najlepszych wynikach.
I nikt tej strony nie znajdzie.
Błędne koło zamachowe pasywnego budowania linków opiera się na widoczności – witryny, które już są w rankingu, otrzymują więcej linków, ponieważ są łatwiejsze do znalezienia.
Blog lub witryna zawierająca informacje, szukają zasobu, więc przeszukuje je, szybko znajduje odpowiedź na podstawie jednego z najwyżej ocenianych artykułów i umieszcza do niego link.
Pasywne budowanie linków może działać w przypadku popularnych, dobrze widocznych witryn, ale dla nowo powstałych witryn internetowych – jest to prawie niemożliwe.
Idea pasywnego budowania linków to mit, który niejednokrotnie powstrzymuje wielu nowych blogerów przed rozpoczęciem przygody z tworzeniem treści internetowych. Nie warto jednak tak łatwo rezygnować.
Co musisz zrobić?
Wraz ze startem swojej strony internetowej rozpocznij planowanie samodzielnego budowania Domain Authority. To działanie pomoże Ci wypromować swoją stronę internetową szybciej i skuteczniej.
Zdjęcie Mike Hindle – Unsplash
Co określa wartość łącza?
Przejdźmy do innych czynników, które określają wartość danego łącza.
Warto podkreślić, że nie wszystkie linki są sobie równe. Jest kilka skomplikowanych szczegółów, o których koniecznie powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem budowania linków.
Jesteś już świadomy, że link zwrotny to fragment hipertekstowego tekstu kotwicy, który kieruje czytelnika do Twojej witryny.
Ale pewnie się zastanawiasz, w jaki sposób wartość linków przekazywana jest z jednej witryny do drugiej?
Należy wziąć pod uwagę wiele czynników, poniżej przedstawię Ci najistotniejsze z nich.
1. Dofollow lub Nofollow.
Linki z innych witryn to „dofollow” lub „nofollow”.
Linki są zawsze dofollow, chyba że zaznaczono inaczej. Jeśli link jest dofollow, roboty wyszukiwania informacji Google będą „podążać” za linkiem do strony zewnętrznej i przekazywać przez nią wartość SEO.
Linki nofollow informują Google, aby nie „podążał” za linkiem do strony zewnętrznej i nie przekazywał żadnej wartości SEO. Backlinki mogą być ręcznie oznaczane jako „nofollow”, a tag HTML używany na wiele różnych (często błędnych) sposobów.
Wskazówka: Przy prawidłowym użyciu linki partnerskie i linki sponsorowane o charakterze promocyjnym powinny być oznaczone jako nofollow. Jeśli cytujesz statystykę, obraz lub pomocne źródło – dofollow.
To nie do końca prawda.
Istnieje wiele niewyjaśnionych obszarów związanych z działaniem linków dofollow/nofollow i sposobu, w jaki przekazują wartość.
Ważne, abyś znał różnicę między tymi dwoma rodzajami linków. Staraj się uzyskać w większej iiczbie linki dofollow, ale wiedz, że linki nofollow mogą również mieć wartość SEO. Zbuduj swoją strategię linkbuilding w oparciu o naturalną równowagę obu rodzajów linków.
2. Ocena witryny.
Link z witryny o wysokim DR jest bardziej wartościowy niż link z witryny o niższym DR.
Dzieje się tak najczęściej, z wyjątkiem niektórych przypadków. Jeśli na przykład istnieje witryna o niższym DR z bardzo małą liczbą linków zewnętrznych, to linki z tej strony internetowej mogą być nieco bardziej wartościowe, jeśli Twój link zewnętrzny jest jednym z mniejszej liczby linków zewnętrznych tej witryny.
3. Ocena adresu URL strony.
Podobnie jak Domain Rating (DR) jest autorytetem dla całej strony internetowej. Warto wziąć pod uwagę inny wskaźnik, który ma bardzo ważne znaczenie w budowaniu linków. To jest ocena adresu URL strony.
Ocena adresów URL jest podobna do DR, z wyjątkiem tego, że jest to autorytet pojedynczej strony internetowej, a nie całej witryny.
Kiedy publikujesz nowy post na blogu, ocena adresu URL wynosi zwykle 10. Liczba ta rośnie z czasem, gdy tworzysz więcej linków do tego pojedynczego posta.
Podczas gdy oceny domen 70 i 80 są uważane za wysokie, to oceny adresów URL na poziomie 30 i 40 też są tak oceniane. Oceny adresów URL są zazwyczaj niższe niż oceny domen.
W tym przypadku uzyskanie linku ze strony z oceną adresu URL 20 jest bardziej wartościowe niż link ze strony, z oceną adresu URL 10.
4. Związek strony internetowej i artykułu z łączem do Twojej niszy.
Link zwrotny z witryny powiązanej z Twoją niszą często może przynieść Ci więcej korzyści niż link zwrotny z zupełnie niepowiązanej witryny.
Na przykład, jeśli napisałeś post na blogu, dotyczący oprogramowania do e-mail marketingu, link zwrotny z Get Response byłby o wiele bardziej wartościowy niż link z innego bloga marketingowego.
5. Liczba linków zewnętrznych.
Link Authority jest przekazywany z jednej strony na drugą. A liczba linków na stronie ma oczywiście znaczenie.
Jeśli otrzymasz link zwrotny z fragmentu treści, który ma 10 innych linków na stronie (w sumie 10), to otrzymujesz około 10% kapitału linków.
Natomiast gdy, jesteś jednym z 5 linków na stronie, uzyskujesz około 20% kapitału linków.
6. Pozycja linku w artykule.
Linki zewnętrzne, które znajdują się wyżej na stronie, przekazują więcej wartości niż linki znajdujące się niżej na stronie.
Jeśli otrzymasz link z artykułu w pierwszym akapicie to będzie bardziej wartościowe niż link u dołu.
Dlatego też musisz umieszczać własne linki na wyższej pozycji w postach gości.
7. Tekst kotwicy.
Tekst zakotwiczenia, znany również jako słowa z hiperłączami, które prowadzą do Twojej witryny, jest kolejnym czynnikiem w budowaniu linków.
Dopasowanie ścisłe — tekst zakotwiczenia, który dokładnie pasuje do słowa kluczowego (jak zarabiać w Internecie). Lepiej nie używać zbyt wielu, ponieważ są nienaturalne. Nie występowałyby tak często bez Twojego wkładu.
Częściowe dopasowanie — tekst zakotwiczenia, który częściowo pasuje do docelowego słowa kluczowego (tj. sposoby zarabiania pieniędzy). Jest to silny typ tekstu zakotwiczenia do użycia, ponieważ jest bardziej naturalny niż dopasowanie ścisłe.
Niedopasowane — tekst zakotwiczenia, który nie ma nic wspólnego z Twoim słowem kluczowym (opisanym w tym artykule). Używam dość często, ponieważ są one najbardziej naturalnie wyglądającym tekstem zakotwiczenia.
Markowe — tekst zakotwiczenia, który jest zgodny z Twoją marką. Swietnie się sprawdzają, bo mogą w naturalny sposób zwiększyć autorytet marki.
Brand + Keyword – tekst zakotwiczenia, który zawiera zarówno Twoją markę, jak i docelowe słowo kluczowe (np. przewodnik „Twoja Marka” lub „Strona internetowa” dotyczący zarabiania pieniędzy w Internecie). Ten rodzaj tekstu kotwicy jest również dobry, ponieważ łączy Twoją markę z docelowym słowem kluczowym.
Powyższe przedstawione przeze mnie punkty określają wartość budowania indywidualnego linku zwrotnego. Wszystkie powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli chcesz zacząć budować dobrej jakości linki.
Wskazówka: Spróbuj zbudować linki zwrotne według tej zasady.
Link dofollow z witryny o wysokim DR, powiązanej z Twoją niszą, na stronie z wysoką oceną adresu URL, umieszczonej wysoko w artykule, z kilkoma innymi linkami na stronie, z naturalnym tekstem zakotwiczenia.
Strategie budowania linków bazujących na sile dźwigni.
Przedstawię Ci teraz kilka nowych strategii budowania linków.
1. Linki do postów gości.
Blogowanie na stronach gości jest nadal jednym z głównych i najbardziej skutecznych sposobów uzyskiwania przez blogerów linków zwrotnych. Wartość blogowania gościnnego nie polega na uzyskiwaniu ruchu odsyłającego, tylko na podniesieniu oceny domeny, aby Twoje treści mogły się wyżej pozycjonować.
Proces ten obejmuje kontaktowanie się z innymi blogami z Twojej niszy, pisanie artykułu gościnnego na ich stronie internetowej i linkowanie z powrotem do własnej.
Jednak samo pisanie postów gościnnych dla linków nie wystarczy. Linki do postów gości są również nieco nienaturalne. Jeśli Google zauważy, że każdy link zwrotny, który otrzymujesz, pochodzi z posta gościa, który napisałeś, może to wywołać jego niezadowolenie. Google może pomyśleć, że specjalnie łączysz się z Twoim blogiem za pomocną stron partnerskich, a to znaczy, że nie otrzymujesz wystarczającej liczby „naturalnych” wzmianek z innych artykułów. W ten sposób możesz wyjść na spamera, a tego Google bardzo nie lubi.
Jak więc sprawić, by blogowanie partnerskie osiągnęło wyższy poziom?
Użyj swoich postów gościnnych jako zasobu, aby uzyskać więcej linków zwrotnych.
Jak to działa?
Szukasz innych blogerów w swojej niszy, którzy tak jak Ty publikują posty gości w witrynach o wysokim autorytecie. Nastepnie wymieniają się między sobą linkami zwrotnymi, między postami.
Ponieważ masz już miejsce na dodanie dodatkowych linków, dodajesz ich do swoich postów gości, a oni dodają Twoje do swoich postów gości.
Jest to korzystne dla obu stron.
Zamiast publikować na przykład 20 postów gości i otrzymywać linki zwrotne z 12 witryn, możesz wykorzystać posty gości jako swojego rodzaju wabik i uzyskać linki zwrotne z postów gościnnych innych autorów za pośrednictwem partnerstw.
Jednak nie warto z tym przesadzać – muszą to być wysokiej jakości linki, oparte na prawdziwych relacjach. Warto zawsze być na bieżąco z informacjami, jakie publikuje Google dla webmasterów.
To dobra wiadomość. Wymaga na początku większego zaangażowania i pracy, ale później proces przebiega naturalnie, zwłaszcza gdy spotykasz innych blogerów w swojej niszy.
Jest to wymiana wartości: dostarczasz linki dla innego blogera i w zamian otrzymujesz linki.
2. Tworzenie linków zwrotnych z wpływowymi partnerami.
Jeśli chcesz współpracować z najlepszym blogerem lub osobą wpływową w swojej niszy, musisz wcześniej opublikować dużo wartościowych i ciekawych postów. Zrób to zanim jeszcze nawiążesz pierwszy kontakt.
W ten sposób w e-mailu (który napiszesz na przykład do znanego blogera), musisz zawrzeć cenne linki zwrotne, nad którymi wcześniej pracowałeś. Wybierz 10 najbardziej wartościowych. Takich, które będą dawały wymierną korzyść tej osobie.
Ta strategia w większość przypadków działa.
Spróbuj z niej skorzystać, gdy będziesz miał przyzwoitą liczbę postów gościnnych, w przeciwnym razie nie otrzymasz odpowiedzi.
Podsumowanie:
Linki zwrotne to wymiana wartości bazująca na sile dźwigni.
Mniej chodzi o indywidualną technikę budowania linków, bardziej – o wartość, jaką możesz zapewnić.
Jeśli nie dostarczasz wartości, nawet najlepsze strategie budowania linków zwrotnych mogą się nie sprawdzić.
Zamiast tworzyć e-maile informacyjne dla gości na podstawie uzyskiwania linków, skup się na prezentowaniu wartości i udostępnianiu linków.
Zamiast martwić się o idealną taktykę, taką jak odzyskiwanie utraconych linków, skup się na budowaniu prawdziwego, obustronnie i korzystnego partnerstwa.
Skalowanie swojego autorytetu w budowaniu linków tworzy efekt kuli śniegowej:
Im więcej linków otrzymasz, tym wyższa będzie Twoja pozycja w Google.
Wyższa pozycja w rankingu równa się większy ruch.
Im większy ruch uzyskasz, tym więcej pasywnych linków otrzymasz.
Jeśli dopiero zaczynasz z budowaniem linków, musisz ciężko pracować, budować relacje, zdobywać posty gości, budować nadwyżkę linków i wykorzystywać nadwyżkę do handlu wartością w cyfrowym świecie.
Co sądzisz o tej nowej formie budowania linków w oparciu o siłę dźwigni?
Masz pytania dotyczące budowania linków zwrotnych?
Daj mi znać w komentarzu poniżej.
Przeczytaj także: Jak kupić Bitcoina – Przewodnik dla Początkujących Inwestorów!