Jak zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie online?

Jak zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie online?

Według analizy Digital Commerce 360 najlepsze rynki internetowe na świecie w 2019 roku sprzedały sprzedały produkty warte ponad 2 biliony dolarów, co stanowi 57% globalnej sprzedaży internetowej.

Tak szybki i bardzo dobrze rokujący wzrost sprzedaży sprawia, że właściciele małych firm zadają sobie jedno pytanie: czy zacząć sprzedawać produkty przez internet czy też nie?

Obecnie istnieją setki witryn e-commerce, z które prowadzą biznes online. Niektóre koncentrują się na określonych niszach produktów, takich jak gry wideo i nowe technologie. Inne sprzedają wszystko, od odzieży po książki, meble, żywność i nie tylko.

Chociaż sprzedaż online za pośrednictwem witryny ecommerce oraz platform handlowych ma swoje ogromne zalety, prowizje i opłaty transakcyjne mogą zniechęcić sprzedawców do rejestracji i rozpoczęcia biznesu w kanele online.

W tym artykule postaramy się przedstawić główne korzyści płynące z założenia własnego sklepu internetowego, a także rozszerzenia sprzedaży asortymentu o marketplace’sy.

Budowa własnego sklepu

Uruchomienie sklepu internetowego może wydawać się trudnym zadaniem, natomiast jeśli witryna zostanie dobrze przygotowana od podstaw, profity z jej założenia mogą być satysfakcjonujące i niezwykle opłacalne. To co może na samym początku sprawić największą trudność (jeśli nie posiadasz bazy klientów), to poinformowanie klientów, że Twój sklep internetowy został otwarty i czeka na nowych klientów.

Jeśli posiadasz już sklep stacjonarny, rozpoczęcie sprzedaży online będzie dla Ciebie dodatkową okazją, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. W łatwy i szybki sposób możesz także poinformować swoich klientów, o nowo otwartej witrynie, przekazując informacje w postaci ulotek lub publikując tą informację w mediach społecznościowych.

Główną zaletą posiadania sklepu internetowego jest jego mobilność, zarówno w prowadzeniu jak i w zarządzaniu. Wszystko zależy od Ciebie. Jeśli posiadasz wiedzę i umiejętności możesz sam stworzyć swoją witrynę, od pierwszego kliknięcia. Jeśli ich nie posiadasz lub dysponujesz małą ilością czasu, możesz skorzystać z wielu wszechstronnych rozwiązań, które są przygotowane w taki sposób, abyś mógł zacząć nawet w ciągu 1 dnia.

Platforma SKY-SHOP

Jedną z platform, którą chcielibyśmy zarekomendować jest SKY-SHOP. To najłatwiejszy i najbardziej polecany przez przedsiębiorców sposób, na stworzenie własnego sklepu online. Narzędzia do tworzenia witryn e-commerce, które tam znajdziesz  ułatwią rozpoczęcie pracy bez posiadania umiejętności technicznych i dużego budżetu.

SKY-SHOP obsługuje ponad 35 000 firm i jest znany z przystępnych cen, szybkiej i kompetentnej obsługi klienta, profesjonalnych projektów i przydatnych narzędzi marketingowych.

Jeśli chcesz zbudować swój sklep na platformie SKY-SHOP, możesz wybierać spośród kilku dostępnych wariantów i pakietów cenowych, gotowych szablonów graficznych, z wbudowanymi funkcjami, które pomogą Ci w jednej chwili wystartować na rynku e-commerce.

Za niewielką miesięczną opłatą otrzymasz:

  • własną stronę internetową,
  • integracje:
    – Allegro
    – eBay
    – hurtownie
    – hurtownie dropshipping
    – porównywarki cen i portale aukcyjne
    – firmy kurierskie oraz brokerskie
    – płatności online i systemy ratalne
    – sklep na Facebook
    – certyfikat SSL
    – księgowość
    – moduł B2B
    – blog
    – i wiele wiele innych niesamowitych rozwiązań przyjaznych dla początkujących narzędzi marketingowych.

Możesz sprzedawać produkty w swojej witrynie, na wielu rynkach, dostępnych dla każdego klienta, który posiada dostęp do internetu. Dzięki temu masz szansę na stworzenie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, które prowadzą do zwiększenia zadowolenia klientów, a także do wzrostu sprzedaży.

Zapoznaj się koniecznie z wszystkimi funkcjami, które oferuje SKY-SHOP. Wypróbuj nieskończoną ilość możliwości, w ciągu bezpłatnych 14 dni – okresu próbnego.

Najlepsze witryny sprzedaży online w Polsce

Jeśli jesteś już szczęśliwym posiadaczem sklepu internetowego warto rozglądnąć się za nowymi możliwościami. W obecnej chwili sprzedaż produktów tylko w jednym kanale (jak witryna internetowa) może nie wystarczać. Cały czas musisz rozbudowywać nie tylko swoją ofertę, ale także już od samego początku szukaj innych platform sprzedażowych, gdzie będziesz mógł sprzedawać swój asortyment. Dlatego zawsze warto mieć otwartą głowę. Nie zamykaj się na coraz to nowe technologie, które pomagają dotrzeć do prawie każdego klienta. Rynek handlu internetowego zmienia się z dnia na dzień, dlatego musisz podążać wraz z nim.

Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych w Polsce stron internetowych, na których warto zacząć swoją działalność handlową. Każda z nich oferuje inne warunki handlowe, inne opłaty i abonamenty. Zapoznaj się z nimi. Policz dokładnie ile zarobisz po odjęciu wszystkich opłat. Najważniejsze, abyś sprzedawał więcej, zwiększając tym samym swoje dochody.

Najpopularniejsze z nich to:

  1. Allegro
  2. Empik
  3. Ceneo
  4. Skąpiec
  5. Nokaut

Lokalne witryny sprzedaży online

Zadbaj o sprzedaż swoich produktów również dla lokalnej społeczności. Skieruj swoją ofertę do klientów, którzy mieszkają w okolicy, gdzie mieści się Twój biznes. W ten sposób łatwiej Ci będzie nie tylko znaleźć osoby, które szukają tego co sprzedajesz, ale sama dostawa produktów przebiegnie sprawniej i szybciej. Jeśli prowadzisz, sklep stacjonarny możesz zaoferować bezpłatny odbiór osobisty zakupów przez klientów.

Gdzie warto opublikować swoją ofertę?

  1. Allegro Lokalnie
  2. OLX
  3. Facebook Marketplace
  4. Gratka
  5. Oferteo
  6. Gumtree

Najlepsze globalne witryny sprzedaży online

Jeśli chciałbyś promować swoją ofertę również na rynkach globalnych, poniżej przedstawiamy listę platform sprzedażowych, które mogą zapewnić wzrost dochodów Twojego biznesu.

Pamiętaj aby najpierw przyjrzeć się specyficznym mechanizmom, które kierują tymi platformami. Zwróć uwagę w jakim kraju działa dana platforma. Oprócz opłat dla operatora platformy, które trzeba uiścić, ważne są także podatki, cło i inne, które mogą obciążyć Ciebie lub Twojego klienta.

Nie oznacza to, że nie jest to dla Ciebie szansa. Przed wejściem na zagraniczny rynek zapytaj o doświadczenia innych sprzedawców, którzy z moją udzielić Ci kilku wskazówek. Z pomocą przyjdzie Facebook, gdzie możesz połączyć się daną grupą tematyczną.

  1. Amazon
  2. eBay
  3. Etsy
  4. AliExpress
  5. Taobao
  6. OTTO
  7. Rakuten
  8. Mercado Libre
  9. Flipkart
  10. MyDeal

 

Amazon

Ponieważ globalna sprzedaż e-commerce stale rośnie, nie jest zaskoczeniem, że Amazon znajduje się na pierwszej liście rynków internetowych. Jako czołowa firma e-commerce na świecie, dane fiskalne Amazon pokazują, że w trzecim kwartale 2020 r. Firma Amazon osiągnęła przychody w wysokości 96,1 mld USD, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z rokiem poprzednim. Podaje się, że Amazon sprzedaje ponad 400 produktów na minutę, zapewniając sprzedawcom aktywną, wbudowaną grupę odbiorców, którym mogą sprzedawać.

W jaki sposób Amazon stał się najlepszą witryną sprzedaży online? Ludzie zaczęli ufać Amazon i rzeczom, które kupują na jego rynku. Amazon jest znany ze sprawdzania sprzedawców i usuwania fałszywych produktów. Dostarcza również przedmioty w ciągu zaledwie jednego dnia (w niektórych obszarach) za pośrednictwem Amazon Prime. Ma świetne ceny i oferty, które ludzie uwielbiają, dlatego nadal robią tam zakupy online.

Koszt sprzedaży na Amazon zależy od Twojego planu, kategorii produktu, strategii realizacji i innych zmiennych. Co najmniej 39,99 USD miesięcznie za plan sprzedawcy Professional (plus dodatkowe opłaty z tytułu sprzedaży wymienione powyżej). Ten plan jest dobry, jeśli chcesz sprzedawać więcej niż 40 jednostek miesięcznie, reklamować swoje produkty, kwalifikować się do najwyższego miejsca na stronach ze szczegółami produktów i potrzebujesz zaawansowanych narzędzi sprzedaży, takich jak interfejsy API i raportowanie.

Ogólnie rzecz biorąc, Amazon to dobry rynek internetowy do sprzedaży, jeśli chcesz dotrzeć do szerokiej, globalnej publiczności.

eBay

Prawdopodobnie natknąłeś się na eBay raz lub dwa razy w ciągu dnia. To oryginalna witryna do sprzedaży online, działająca od 1995 roku. Według najnowszych statystyk serwisu eBay ma ponad 1,3 miliarda aukcji i 182 miliony użytkowników na całym świecie.

W serwisie eBay możesz sprzedawać wszystko, od przedmiotów codziennego użytku, takich jak buty i zegarki, po dziwne rzeczy (tak, to jest kategoria produktów), takie jak poduszki o zapachu popcornu, butelki powietrza i krzesła w stylu vintage z lat 70.

Jeśli planujesz sprzedawać w serwisie eBay, weź pod uwagę jego opłaty z tytułu sprzedaży. Pobiera bezzwrotną opłatę za aukcję za każdy produkt i kolejną opłatę za wystawienie, jeśli wystawisz te same przedmioty w dwóch różnych kategoriach. Pobiera również opłatę od wartości końcowej (zwykle od 10% do 12%), obliczoną jako procent całkowitej kwoty sprzedaży, w tym wszelkie opłaty za wysyłkę i obsługę.

Podobnie jak Amazon, eBay ma ogromną publiczność, której możesz szybko sprzedać i może stanowić dobry dodatkowy kanał sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego.

AliExpress

Założony w 2010 roku AliExpress jest transgranicznym rynkiem e-commerce Alibaba, z użytkownikami z ponad 230 krajów i prawie 20 milionami odwiedzających każdego dnia. Użytkownicy platformy mogą sprzedawać produkty indywidualnym osobom lub firmom, niezależnie od tego, czy produkują produkty, czy dodają model dropshipping AliExpress do swojego sklepu internetowego.

AliExpress pobiera od 5% do 8% prowizji za każdą transakcję, w zależności od kategorii produktu. W przeciwnym razie nie ma opłat ogólnych ani opłat manipulacyjnych do sprzedaży na platformie.

Taobao

Taobao rozpoczęła działalność jako witryna sprzedaży internetowej, taka jak eBay, w 2003 roku i według badań przeprowadzonych przez Digital Commerce 360 stała się największym rynkiem online na świecie.

We wrześniu 2020 r. Taobao odnotował ponad 70 milionów MAU i dokonał transakcji o wartości ponad 526 miliardów USD brutto w roku podatkowym 2020.

Jeśli chcesz sprzedawać produkty, których nie ma w Taobao lub AliExpress, zapoznaj się z pełną listą rynków internetowych w Chinach.

OTTO

Otto to druga pod względem wielkości witryna sprzedaży internetowej w Niemczech, która koncentruje się na produktach związanych z modą i stylem życia. Wyrosła z powojennej firmy zajmującej się sprzedażą wysyłkową, sprzedającej zaledwie 28 rodzajów butów, do marki zatrudniającej ponad 1000 pracowników i rocznych obrotach w wysokości 61 milionów dolarów do 1959 roku.

Obecnie ponad 90% produktów OTTO jest sprzedawanych online, w tym produkty markowe i towary od zewnętrznych sprzedawców detalicznych. Rynek ma prawie 9,4 miliona aktywnych klientów i ustępuje tylko Amazonowi w kraju.

Rakuten

Rakuten to ogromny rynek z siedzibą poza Japonią, który zapewnia handel elektroniczny, usługi bankowe, komunikacyjne i nie tylko. Chociaż jego konkurent PayPay Mall odnotowuje większy ruch miesięczny, niektóre źródła twierdzą, że Rakuten jest liderem na rynku pod względem sprzedaży. Podobnie jak w przypadku rynków takich jak Amazon, możesz sprzedawać w nieskończonych kategoriach produktów, w tym odzieży, książek, sportu, pudełek subskrypcyjnych i innych.

Do tej pory Rakuten ma ponad 50 000 sprzedawców i 115 milionów klientów na całym świecie. Firmy, które chcą sprzedawać na Rakuten, muszą być zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych lub Japonii, w przeciwnym razie będziesz musiał skorzystać z usług partnera serwisowego i złożyć wniosek za jego pośrednictwem.

Więcej informacji na temat japońskich witryn sprzedaży można znaleźć w artykule Sprzedaż w Japonii: krajobraz e-commerce w Japonii 2019.

Mercado Libre

Mercado Libre to najpopularniejszy rynek e-commerce w Ameryce Łacińskiej, obsługujący ponad 18 krajów, od Meksyku po Argentynę.

Według ostatniego raportu dla inwestorów Mercardo Libre, łączne przychody marki (między e-commerce i Fintech) przekroczyły 4,3 miliarda dolarów w trzecim kwartale 2020 roku. Zrobił również ponad 18,2 miliardów dolarów wolumenu sprzedaży brutto i sprzedał prawie 600 milionów sztuk w tym samym kwartale. Sprzedawcy na platformie mogą sprzedawać wiele rodzajów produktów z 20 głównych kategorii i 123 mniejszych kategorii.

Flipkart

Flipkart rozpoczął działalność jako księgarnia internetowa w 2007 roku i stał się największą witryną sprzedaży online w Indiach. Sprzedawcy detaliczni mogą sprzedawać wszystko na Flipkart, w tym wybory konsumenckie, modę, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły spożywcze i produkty związane ze stylem życia.

Wspierany przez Walmart Flipkart, bezpośredni konkurent Amazon, nadal zajmuje czołową pozycję w rynku e-commerce w Indiach. Według najnowszych wiadomości, w okresie od połowy października do połowy listopada 2020 r. Flipkart stanowił 66% całej wartości towarów brutto zarejestrowanych przez firmy e-commerce. Jeśli chcesz wejść na rynek indyjski, Flipkart to najlepsza witryna sprzedaży online dla Twojej firmy.

Jeśli planujesz sprzedawać produkty, których nie ma na Flipkart, przejrzyj 10 najlepszych witryn e-commerce w Indiach.

MyDeal

MyDeal to australijski rynek oferujący ponad milion produktów w 3500 kategoriach, odwiedzający ponad 5,4 miliona odwiedzających miesięcznie. Jest to wyłącznie platforma handlowa, co oznacza, że nie sprzedaje własnych produktów, tylko te pochodzące od sprzedawców zewnętrznych.

Chociaż możesz sprzedawać produkty w różnych kategoriach, platforma koncentruje się na meblach, sprzęcie AGD i innych dużych przedmiotach. MyDeal nie oferuje żadnych usług dostawy, więc sprzedawcy muszą koordynować własną wysyłkę lub korzystać z usług zewnętrznej firmy logistycznej.

Chcesz sprzedawać produkty, których nie ma na MyDeal? Przeczytaj o najlepszych australijskich rynkach, na których można sprzedawać.

Każdy właściciel firmy internetowej powinien przeglądać różne witryny sprzedaży online, niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep dropshipping, czy sprzedajesz produkty niestandardowe. Czasami mogą pomóc nowym firmom w rozpoczęciu działalności dzięki wbudowanej grupie aktywnych nabywców i możliwościom marketingowym.

Niezależnie od tego ważne jest, aby nie polegać wyłącznie na internetowych platformach handlowych. Będziesz chciał stworzyć własny sklep internetowy, aby zbudować swoją markę, nawiązać kontakt z kupującymi i zachować większe zyski. Dzięki cyfrowej bazie domowej przestaniesz wypłacać prowizje i opłaty za każdą internetową witrynę sprzedaży i rozwiniesz swoją firmę w dłuższej perspektywie.

napisz komentarz

%d bloggers like this: